Ana Sayfa
"Resûl ve Nebî" konulu sorular
Anasayfa
» "Resûl ve Nebî" konulu sorular
"Resûl ve Nebî" konulu sorular
Aşağıda, Efendi Hazretleri İmam İskender Ali Mihr'e sorulan "Resûl ve Nebî" konulu sorular listelenmiştir.
"
"Resûl ve Nebî" konulu sorular
" için, toplam
228
sonuç arasından
1 - 228
arası sonuçlar
SORU:
Allah, Hz. Muhammed (S.A.V) Efendimiz hakkında “Hatemen Nebîyyin” demektedir. Bu “Hatemen resûl” anlamına da gelir mi?
SORU:
Nebî ile resûl arasındaki farkı açıklar mısınız?
SORU:
İsrâ 94'e göre insanlara hidayetle gelen resûl konusuna açıklık getirir misiniz? Burada ifade edilen resûlün devrin imamı olduğunu anlayabilir miyiz?
SORU:
En’âm 48 ile A’râf 35 Resûl kavramı çoğul kullanılmıştır. Sadece peygamberler resûldür diyerek, velî resûlleri kabul etmeyen geleneksel İslâm tatbikatçılarına aynı zamanda birden fazla peygamber olabilir mi sorusunu sorabilir miyiz? Âyetlerde sözü geçen resûllerin, aynı zamanda görev yapanların kavmin resûlleri olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
En’âm 36 ile Kasas 50 ve Câsiye 23 âyetleri göre Allah’a ulaşmayı dileyen bir kişi, eğer Allah yeterli ömür verirse Resûl’e veya mürşidine ulaşacaktır diyebilir miyiz?
SORU:
Günümüzün öğretisinde Peygamber Efendimiz (S.A.V)’den sonra artık hiçbir zaman Allah'ın bir resûlünün gelmeyeceği Kur'ân-ı Kerim'e ters düşmesine rağmen kesinlik kazanmış durumda. Buna göre Muminûn-44, Bakara-87, Hadîd-26 ve 27. âyet-i kerimelerine göre Allah'ın resûllerinin bütün zamanlarda vazifeli olduğunu Zumer Suresinin 71. âyet-i kerimesine göre ise kıyâmet günü yalanlamış oldukları resûllerin dünyada kendilerine uyaran hak resûller olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Yûnus 47'ye göre her ümmet için vazifeli kılınan resûllerin Nisâ 41 ve Âli İmrân 53'e göre o ümmete şahit olduklarını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Mâide Suresinin 19. âyet-i kerimesinde nebîlerin olmadığı fetret döneminde müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderilen resûlün bir velî resûl olduğunu anlayabilir miyiz?
SORU:
Mâide 44.'te: "Allah’ın hükmüyle hükmetmeyenler kâfirlerdir." buyurulmakta. Buna göre Allah’ın hükmüyle hükmetme görevi kimlere verilmiştir? Buna dayalı olarak Âli İmrân 103, 104 ve 105'i bizlere açıklar mısınız?
SORU:
Bakara 285'teki inanç şartlarından "kitap ve resûllerin" yalanlandığını söyleyebilir miyiz? Zira Kur’ân’daki "Allah’a ulaşmayı dileyin, mürşidinize ulaşın, teslimlerinizi gerçekleştirin." ifadelerini resûller açıklarken, insanların "Bu eskilerin masalıdır." demeleri neyi bildirmektedir?
SORU:
Allah ve resûlünden yüz çevirenlerin kâfir olduklarını, Âli İmrân 32'ye göre söyleyebilir miyiz? Allah ve resûlünden yüz çevirmenin en asgarî standartlarda Allah’a ulaşmayı dilememek olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Âli İmrân 50'deki takvanın Allah’a ulaşmayı dilemek suretiyle gerçekleşeceğini ve resûle itaatin de tâbî olmak suretiyle gerçekleşeceğini söyleyebilir miyiz?
SORU:
Peygamber Efendimiz (S.A.V)’i temsilen içinde bulunduğumuz hidayet çağının önderi, vekâleten devrin imamı Mehdi (A.S) doğrudan Allah’tan aldığı vahiyle Kıyâme-19’a göre Kur’ân’ı açıklıyor diyebilir miyiz?
SORU:
Duhân Suresinin 13., 14. âyet-i kerimesinde belirtilen resûlün "Mehdi Resûl" olduğunu yalanlayanların, Bakara-159’un muhtevasına girdiklerini söyleyebilir miyiz?
SORU:
Resûl demek peygamber demek değil midir?
SORU:
Bir insan Allah’a ve peygambere îmân ederek kurtulmuş olmaz mı? ‘Kur’ân-ı Kerim’de inananlar müjdeleniyor.’ diye biliyorduk. Acaba bunu açıklayabilir misiniz?”
SORU:
Ahkâf 29'taki "kavimlerine munzirîn olarak dönen cinlerin" En’âm 130'da ifade edilen cin resûllerle bir ilişkisi var mıdır?
SORU:
Cin resûller de insan resûller gibi 28 basamaklık bir dizayn içerisinde yükselme ve yücelme kademelerinin neticesinde bihakkın takvanın sahipleri olarak mı vazifeli kılınırlar?
SORU:
Cinn 1 ve 2'de ifade edilen cinlerin, Kur’ân-ı Kerim’i "Acaip bir kitap işittik." diye nitelendirmiş olmalarının hikmetini bizlere açıklar mısınız? Yoksa onların arasında da mı Kur’ân’ı unutmuş, emaniyye sahibi âlimler var? Bizlere açıklar mısınız?
SORU:
Ahkâf-35’de Allahû Tealâ: "Ulûl'azm resûllerin sabrettiği gibi sabret." buyuruyor. Ulûl'azm resûllerin hepsinin devrin imamları olduğunu inşaallah sizden öğrendik. Secde-24’te velî olan devrin imamlarının en bariz özelliklerinden bir tanesinin yine sabır olduğu ifade ediliyor. Sabır ile tasarruf arasında bir ilişki var mıdır ve Ulûl'azm resûlle bağlı olanlar ne gibi özelliklerin sahibiler?
SORU:
En’âm 48 ile Yûnus 62'ye göre resûle îmân edip ıslah edici amel işleyenler Allah’ın evliyası diyebilir miyiz?
SORU:
En’âm Suresinin 48 ve Yûnus Suresinin 62 ve 64. âyet-i kerimelerine göre resûle îmân edenlere ve böylece Allah’a ulaşmayı dileyenlere cennet ve dünya mutluluğu vardır diyebilir miyiz?
SORU:
Yâsîn Suresinin 3. ve 4., Mu’minûn Suresinin 73. ve Hûd Suresinin 112. âyet-i kerimeleri arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Enbiyâ-25’de nebî olmayan velî resûllere de Allah’ın vahyettiği açıklanıyor diyebilir miyiz?
SORU:
Allahû Tealâ’nın bütün ümmetler için tek bir yol, tek bir şeriat kılmış olmasının, Tevbe 33'de ki hidayetle vazifeli kılınan resûllerin açıklamalarıyla nasıl bir ilişkisi var?
SORU:
Günümüzde bir dîn profesörü: "60 senedir Kur'ân ile meşgulüm. Kur'ân hiç kimsenin Allah'tan vahiy aldığına izin vermez. İddia edenler sapık sayılmışlar." diyor. Bu zatı muhteremi Mulk 8, 9, 10. âyet-i kerimelerinin muhtevası içinde düşünebilir miyiz?
SORU:
Günümüzde bir dîn profesörü: “Nebî olmadan resûl olunmaz. Risalet nübüvvetin üstünde bir derecedir." diyor. Peki, 60 yıldır Kur'ân-ı Kerim ile meşgul olan bu zatı muhteremin söyledikleri Meryem 51, Hacc 52, Ahzâb 40 âyetleriyle, Kur'ân-ı Kerim’le çelişiyor. Nübüvvet, risaletin üstünde bir derecedir diyebilir miyiz?
SORU:
Bakara 80 ve 81, Âli İmrân 24, Ahzâb 66, 67 ve 68'i, Mu'minûn 102 ve 103. âyetlerine göre açıklar mısınız; günahımız kadar yanıp, sonra cennete gideceğiz konusunu?
SORU:
Tegâbun-6 ile Secde-24 arasındaki ilişkiyi açıklar mısınız?
SORU:
Nahl-36 ile Kamer-24 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Konferans başlamadan evvelki tanıtım videonuzda; “Biz nebî değiliz.” dediniz ve bu tanıtım videosunda Allah’tan aldığınız emirle risaletle görevlendirildiğinizden bahsettiniz. Acaba bu konuda bize biraz daha açıklama yapabilir misiniz?
SORU:
En’âm 48.'e göre resûllerin uyarma ve müjdeleme görevini; Bakara 6 ve 7'ye göre uyarılmayanlar açısından, Fâtır 18 ve Yâsin 11'e göre ise uyarılanlar açısından bizlere açıklar mısınız?
SORU:
Yûnus 47, 48, 49, Yâsîn 13, 14, 15, 16, 17 ve Tegâbun 6'daki resûlleri açıklar mısınız?
SORU:
Enbiyâ 25, 26, 27 ile Secde 24 arasında bir ilişki var mı? Vehbi olarak risaletle vazifeli olan kavim resûllerinin, Allah tarafından ikram edilmiş kullar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Muhammed 32'ye göre, kendilerine Allah’ın resûlü tarafından hidayet açıklandıktan sonra insanları Allah’ın yolundan saptıranların, Bakara 159'a göre, hidayeti gizleyen ve 2 kat lânet alanlar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
En’âm 48 ile Zumer 17 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Cumâ Suresinin 2. âyet-i kerimesinde belirtilen resûlle Âli İmrân Suresinin 164. âyet-i kerimesinde belirtilen resûlün görevleri aynı muhtevayı mı kapsamaktadır?
SORU:
İbrâhîm-4 âyeti için diğer meallerde de "peygamber" yerine "resûl" denmeye başlamış. Bu âyet, "her kavimde" diye başlıyorsa "resûlsüz kavim yok." anlamına mı geliyor?”
SORU:
Nebî ve resûl arasındaki fark nedir? Açıklayabilir misiniz?
SORU:
Âli İmrân-179'da belirtilen resûllerin seçilmeleri hususunu izah eder misiniz?
SORU:
Yûnus Suresinin 108. âyet-i kerimesinde belirtilen vekil olma ile Nahl Suresinin 89. âyet-i kerimesinde belirtilen şahit olma arasında bir ilişkiden bahsedebilir miyiz?
SORU:
Saff-9 ileTâhâ-123 arasında bir illiyet rabıtası var mı? Vardır diyebilir miyiz?
SORU:
“Hadid Suresinin 25. âyet-i kerimesine göre resûllerin beyyinelerle, ispat vasıtalarıyla gönderilmesi konusuna açıklık getirir misiniz? Bu âyet-i kerimenin İbrahim Suresinin 4. âyet-i kerimesiyle bir ilişkisi var mıdır?”
SORU:
Âli İmrân Suresinin 164. âyet-i kerimesi ile Cuma Suresinin 2. âyet-i kerimesi ile bir illiyet rabıtası var mıdır?
SORU:
Tevbe-33’de hidayetle vazifeli kılınan resûl ile Secde-24’de Allah’ın emri ile hidayete erdiren imam arasında bir iliyet rabıtası varmı?
SORU:
Mâide Suresinin 19. âyet-i kerimesiyle Furkân Suresinin 51. âyet-i kerimesini bizlere açıklar mısınız? Furkân Suresinin 51. âyet-i kerimesinde ifade edilen nezirlerin nebî nezirler olduğunu anlayabilir miyiz?
SORU:
Bakara Suresinin 87. ve Mu’minun Suresinin 44. âyet-i kerimelerinde resûllerin ardı arkası kesilmeksizin geldiği belirtiliyor olmasına rağmen bugünkü islâm tatbikatında buna inanılmıyor olması, insanların resûllere tâbî olmayıp dalâlette kalmalarını sağlayan en önemli sebeptir diyebilir miyiz?
SORU:
Cuma-2’de belirtilen beas etme ile Saffat-16’daki beas etmek arasındaki farkı açıklar mısınız diyor?
SORU:
İsra 15 ve İbrâhîm 4 âyetlerine göre her dönem gelen resûllerin her kavimde bulunacağından bu resûllerin şefaat edebilmeleri için Zuhruf 86’ya göre de Allah'ı mutlak olarak göreceğini söyleyebilir miyiz?
SORU:
Nisa 80’de bahsi geçen resûl ile Hucurat 7’deki resûl arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
En’am 31’de Allah'a ulaşmayı dilemeyerek nefslerini hüsrana düşürenlerin (kıyâmet gününde günahları yüklenenlerin) Zumer 71’de belirtilen Allah'ın resûllerini yalanlayanlar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Günümüzde Peygamber Efendimiz (S.A.V)’den sonra resûl gelmeyeceğini iddia edenlere Mü’minun 44, Nahl 36 ve İbrâhîm Suresinin 4. âyet-i kerimelerini delil olarak gösterebilir miyiz?
SORU:
Nisa 165 ile Maide 19 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Nisâ 165 ile Mâide 19 ve Tâhâ 123 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Nisâ 165 ile Mâide 19, Tâhâ 123 ve A’râf 172 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Siz, "Bize ait olmayan sözleri insanlara söyleyip vakfımıza leke düşürmeyin." diye buyurmuştunuz. Allahû Tealâ, her kavimde resûl beas ettiğini ve bu resûllere tâbî olmayanların dalâlette olduğunu söylüyor. Günümüz resûlüde Zat-ı Âliniz olduğuna göre insanların size tâbî olamayanların dalâlette olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Nisâ Suresinin 41. âyet-i kerimesinde belirtilen ümmetlerdeki şahitlerin Yunus 47’de belirtilen kavmin resûlleri olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Nebî ve resûl kavramını açıklayabilir misiniz?
SORU:
Nebî ve velî resûlleri, doğru ve yanlış kavramları nasıl ayırt edebiliriz?
SORU:
Hz. İsa ile ondan önceki gönderilen nebî arasında yüzyıllar geçtiğini söylediniz. Fakat Hz. Zekeriya bir nebî olmasına karşın. Hz. Meryem’in himayesiyle ilgilenmiş ve Hz. İsa doğduğunda hâlâ yaşıyordu.
SORU:
Nahl Suresinin 36. âyet-i kerimesi ile Zumer Suresinin 17. âyet-i kerimesine göre; şeytandan yani taguttan (insan ve cin şeytanlardan) içtinap etmekle, kavmin resûlünün Allah’a daveti arasında bir ilişki var mı? Taguttan içtinap etmek, ancak resûlün Allah’a olan davetine icabet etmekle mümkün olur diyebilir miyiz?
SORU:
Salâhın 6. basamağında bulunan kavmin resûlleri ile salâhın 5. basamağındaki mürşidler arasındaki farkı açıklar mısınız?
SORU:
Nahl 43, Enbiyâ 7 ve Bakara 269 arasındaki ilişkiyi açıklar mısınız?
SORU:
Cuma Suresinin 2. âyet-i kerimesi, Âli İmrân Suresinin 164. âyet-i kerimesi ve Bakara Suresinin 151. âyet-i kerimesindeki hikmeti öğreten kişileri açıklar mısınız?
SORU:
Allah’ın âyetleri, Allah'ın resûlleri ve Allah'ın daveti yani dünya hayatında Allah'a ulaşma dileği arasında nasıl bir ilişki vardır açıklar mısınız?
SORU:
Âli İmrân 108 ile Nahl 36’da belirtilen hak olma arasındaki ilişkiyi açıklar mısınız?
SORU:
İsrâ Suresinin 94. ve Tegâbun Suresinin 6. âyetlerine göre kendilerine hidayetle gelen hidayetçilerden yüz çevirenlerin Bakara Suresinin 5. âyet-i kerimesi gereğince hidayet üzere olmadıklarını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Peygamber Efendimiz'in bir hadîsine dayalı olarak Allahû Tealâ’nın bütün resûlleri hidayet ile vazifeli kılarak hidayet konusunda Yüce Rabbimizin bu kadar önem vermiş olmasının hikmetini bizlere açıklar mısınız?
SORU:
Daha önce Peygamber Efendimizden sonra resûl veya nebî gelmeyeceğini öğrenmiştik. Sizin ağzınızdan “Ben Resûlüm” dediğinizi hiç duymadım. Siz böyle bir şey söylüyor musunuz? Söylüyorsanız niçin söylüyorsunuz yani söylemenize gerek var mı?”
SORU:
Daha önceleri duymuş olduğumuz Peygamber Efendimiz (S.A.V)’den sonra resûl veya nebî gelmeyeceği mânâsını biraz açarak anlatabilir misiniz?
SORU:
Âli İmrân Suresinin 101. âyetiyle Nisâ Suresinin 175. âyeti kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Mu’minun 44 ve Bakara 87’de Allahû Tealâ resûllerini ardarda gönderdiğini söylüyor. Bu resûllerin bir kısmı dönemin huzur namazının imamları, bir kısmı nebî aynı zamanda kavimlere gelen resûller de ardarda geldi diyebilir miyiz?
SORU:
Rad 38’de bahsedilen “Her yaşam için kitap göndeririz.” denilen risaleti oluşturan kitaptır ve bu veli resûllere geldi diyebilir miyiz? Değerli açıklamanızla bizi aydınlatır mısınız?
SORU:
İnsanın hayat filminde pozitif ve negatif derecelerin var olduğunu kabul edelim. Buna göre Allah'a ulaşmayı dilemeyen, şirk içinde kalanların günahlarını, negatif derecelerini Allah örtmüyor. Hayırlı amellerini pozitif derecelerini de Allah boşa çıkarıyor. Böylece kişi hüsrana düşenlerden oluyor, diyebilir miyiz?
SORU:
Bir sohbetinizde Allahû Tealâ’nın size yazdırdığı risaletin bir bağlayıcı hüküm olmadığını söylediniz ama ben okuyunca Allah'ın bu kadar değer verdiği bir dostuna sadece itaatin farz olduğunu Nisa 64’teki “itaat edin” dediği resûl ortaya çıkıyor bu sebeple. Ve resûlünü canından çok sevmek gerektiğinin hükmünü anlıyorum. Bu da Allah'ın bu dönemde insanlara büyük bir hediyesi, ni’metidir, diyebilir miyiz?
SORU:
Yâsîn 60, 61 ve 62. âyet-i kerimeleri ile Nahl Suresinin 36. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Mu'minûn Suresinin 44. âyet-i kerimesinde tekzip edilen resûllerin, A'râf Suresinin 43. âyet-i kerimesine göre hak ile gelen resûller olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Rûm 41'de insanların elleriyle kazandıkları sebebiyle, karada ve denizde fesat zuhur etmesiyle, Duhân 10'da semânın bir dumanla kaplanması arasında bir ilişki var mıdır? Rûm 41'de yaptıklarının bir kısmının onlara tattırılması için umulur ki onlar (Allah’a) dönerler (yönelirler) ile, Duhân 11'de bahsedilen elîm azap arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Âli İmrân 79 ve 104'te Allahû Tealâ’nın Resûlü vasıtası ile daima ders alan ve bununla birlikte kitabı öğretenlerden olmamızın emredildiğini inşallah söyleyebilir miyiz?
SORU:
En’âm 130, 131 ile En'âm 156. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Hicr 9, Furkan Suresi 27, 28, 29, ve 30'a göre Kur’ân-ı Kerim'i terk edenlerin Allah’a ulaşmayı dilemeyen ve böylece şeytanın kulu ve dostu olanlardır diyebilir miyiz?
SORU:
Efendimiz sizden öğrendik ki nebîler arasında fetret devirleri vardır. Aynı devirde yaşayan Hz. İsa, Hz. Yahya ve Hz. Zekeriya gibi Allah’ın Resullerini nasıl, hangi kategoride anlamalıyız?
SORU:
Resûl ve nebî konusunu bu kadar önemli kılan sebepler nelerdir?
SORU:
İbrâhîm 4' göre aynı lisanı konuşan insan topluluğuna yani bütün kavimlere Allah resûl gönderiyor. Nahl 36'ya göre bütün ümmetlere resûl gönderiliyor. Ümmet kavramının kapsamı nedir?
SORU:
Hadîd 21’deki “Allah emaneti dilediğine verir.” neyi ifade eder?
SORU:
Muhammed 32 ve Nisâ 115'e göre hidayetin açıklamanızdan sonra size karşı çıkanların, bu 2 âyetteki insanların düştükleri duruma düşeceklerini söyleyebilir miyiz?”
SORU:
Resûl kimlere denir? Nebî kimlere denir?
SORU:
Zumer 36 ile Zumer 23 âyetleri ile Nahl Suresinin 36. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Allah neden peygamberlerine zulüm yapılmasına müsaade etmiştir?
SORU:
Uhud Savaşı’nda Peygamber Efendimiz (S.A.V)’in duası savaşı kazanmaya yetmemiş midir?
SORU:
Resûle karşı olanlara hanımlar da aynı şekilde mi karşılık vermelidir?
SORU:
Allah tarafından kitap indirilenler nebî, suhuf indirilenler resûldür.
SORU:
Her yerde ayrı dilleri kullanan resûller vardır diyorsunuz, bunu açıklar mısınız?
SORU:
Size peygamberlik iddia ettiğiniz yani vahiy geldiğini iddia ettiğiniz doğru mu?
SORU:
Nebî ve resûl kavramlarını açıklar mısınız?
SORU:
Kur'ân-ı Kerim’de geçen “nebî” kavramı ve “resûl” kavramını acaba bize açıklayabilir misiniz?
SORU:
Fetih Suresinin 29. âyet-i kerimesi ile Bakara Suresinin 136. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Fetih Suresinin 29. ve Bakara Suresinin 136. âyet-i kerimeleri ile Bakara Suresinin 132. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Tekvîr 24 ve 25'teki gayp ile Cinn 26 ve 27'de bahsedilen gayp aynı muhtevaya mı sahiptir?
SORU:
Meryem 19 Hacc 75 arasında resûl açısından bir ilişki var mıdır?
SORU:
Cebrail (A.S) Allah'ın resûlü olduğuna göre ve ilahiyat fakültelerindeki öğretim doğrultusunda ve bütün resûller peygamber olarak öğretildiğine göre Cebrail (A.S) bir peygamber midir?
SORU:
Rahman Suresinin 33. âyet-i kerimesini açıklar mısınız?
SORU:
Peygamberlerin mürşidleri var mıydı?
SORU:
Allah’a teslim olmak, önceki yaşamış peygamberler döneminde de yaşanmış mıdır?
SORU:
Resûl ne demektir? Nebî ne demektir? Bu konu hakkında bizleri aydınlatabilir misiniz?
SORU:
Allahû Tealâ Resûl’ünü hidayetle vazifeli kıldığını söyleye bilir miyiz?
SORU:
Saf 9’da açıklanan resûl ile Secde 24’te ifade edilen devrin velî imamı arasında bir ilişki var mı?
SORU:
İbrahim 44’te belirtilen azabın kendilerine geldiğinde cezalarının ertelenmesini talep edecek olanların Zumer 71’te açıklanan Allah’ın resûlleri tarafından uyarılmış olduklarını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Furkan 51’deki resûl nebi resullerdir diyebilir miyiz?
SORU:
Âli İmrân 79, 81 ve En’âm 89'a göre nebîler kendilerine kitap verilen peygamberlerdir diyebilir miyiz?
SORU:
Enbiyâ 73'e göre peygamberlerin olduğu devirlerde Allah’a ulaştıran devrin imamının peygamberler olduğunu, Mâide 19'a göre peygamberlerin olmadığı devirlerde ise peygamber olmayan resûllerin geldiğini ve Secde 24'e göre bu resûllerin Allah’a ulaştıran devrin imamları olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Yâsin 60-61, Fâtiha 4-5, Nahl 36 âyetleri Allah’a kul olmak için; Allah, insan ve resûl ilişkisini ispatlıyor diyebilir miyiz?
SORU:
En’âm Suresinin 130. âyet-i kerimesi ile Zumer Suresinin 71. âyet-i kerimesi ve Mulk Suresinin 7, 8 ve 9. âyet-i kerimeleri arasındaki bağlantıyı açıklar mısınız?
SORU:
Peygamber ile resûl arasındaki fark nedir acaba?
SORU:
Allahû Tealâ’nın Kur’ân-ı Kerim’de bahsettiği nezirler, peygamberler mi yoksa resûller midir? Bu konuda bizi aydınlatabilir misiniz?
SORU:
Peygamber Efendimiz; “Ölmeden evvel ölünüz!” diyor. Ama o kadar günahkârım ki, hangi yüzümle diyeceğim ki: “Ben Sana gelmek istiyorum!” Acaba bu konuda bize bilgi verebilir misiniz?
SORU:
Mürşide tâbî olmadan kişi ruhunu Allah’a ulaştırmaz mı? Allah’a teslim olmak mutlaka mürşidle mi olmalı?
SORU:
Mâide Suresinin 44. âyet-i kerimesinde geçen, "Kendileri teslim olmuş peygamberler, yani (Hakk’a teslim olmuş peygamberler) yahudilere onunla hükmeder." cümlesindeki, "onunla" kelimesi ile Allah Tevrat’ı mı kastetmektedir? Eğer öyle ise birden fazla nebînin aynı kitapla hükmetmesini açıklar mısınız?
SORU:
Muhammed 25'e göre hidayetin belli olması konusuna açıklık getirir misiniz? Hidayetin beyan edilmesinin En’âm 48'de, ifade edilen resûllerin, müjdeleme ve uyarma göreviyle bir ilişkisi var mıdır?
SORU:
Mulk 8-9-10'da dalâlette olanlar hidayette olanları dalâlette görüyorlarsa, Bakara 77 ve 78'de ifade buyurulan emaniyeye tâbî olan ûmmilerde, Arapça’yı iyi okuyamayan insanları Kur’ân’ı bilmeyenler olarak ifade ediyorlar. Bunun hakkında ne buyurursunuz?
SORU:
Nahl-89’da belirtilen her ümmetteki şahitleri kavmin resûlleri olarak anlayabilir miyiz?
SORU:
Âlî İmrân Suresinin 54. âyet-i kerimesini açıklar mısınız? Bu, tüm zamanlarda Allah dostlarına yapılan hilelerin Yüce Rabbimiz tarafından başka bir hile ile boşa çıkarılması mıdır?
SORU:
Allahû Tealâ’nın ard arda gönderdiği resûller ile mürşid arasındaki farklılıklar nelerdir, görevleri nelerdir?
SORU:
Resûl ve nebî arasındaki fark nedir? Bize açıklayabilir misiniz?
SORU:
Nebîlere verilen şeriat kitapları nerededir?
SORU:
Mehdi (A.S.) kıyâmete yakın bir zamanda gelecek. Siz Mehdi Resûl ve devrin İmamısınız. Risalet sizden sonra son mu bulacak?
SORU:
Resûl kime denir, izah eder misiniz? Nebî kime denir ve kim tayin eder? Resûllullahtan sonra nebî ve resûl gelecek mi?
SORU:
Zumer 71 ile Yûnus 95-96-97 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
İslâm’ın 7 safhasındaki kulluğu gerçekleştirmek ve yaşamak için Allahû Tealâ’nın Nahl 36'ya göre resûller beas ettiğini söyleyebilir miyiz?
SORU:
Enbiyâ 105'e göre yeryüzünde mirasçı olanların, tasarruf rızasına ulaşmış, salih kullar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Nebî ve resûl kavramını açıklayabilir misiniz?
SORU:
Nisâ-80, Mâide-92, Enfâl-46 ve Nûr-52'de geçen "Allah’a itaat, resûle itaattir ve resûle itaat Allah’a itaattir." kavramını açıklar mısınız?
SORU:
Bakara 10'daki kişiler neyi tekzip etmektedirler? Bu âyetin Mu’minûn 44, A’râf 146, 147, Yunus 39, En’âm 31 ve A’râf 40 ile ilişkisi var mıdır?
SORU:
Furkan 41, 42, 43, 44. âyetlerini açıklar mısınız? Bu âyetlerde bahsedilen şartlar günümüz içinde geçerli midir?
SORU:
Nahl Suresi 36. âyet-i kerimesi ile A'râf-30 arasında bir ilişki var mı?
SORU:
Şeytanın dalâlette bıraktığı kişilerin Nahl-36’a göre dalâlet üzerlerine hak olanlar olduğu kesin mi?
SORU:
Âli İmrân Suresinin 103. âyet-i kerimesine göre Allahû Tealâ’nın ayetleri beyan etmesinin, İbrâhîm Suresinin 4. âyet-i kerimesine göre resûllerin eliyle gerçekleştiğini söyleyebilir miyiz?
SORU:
Enfal Suresinin 24. âyet-i kerimesindeki hayat veren şeylerin neler olduğunu bizlere açıklar mısınız?
SORU:
Bakara-257 ve Talâk-11 âyetlerine dayanarak; “Allah, Allah’a ulaşmayı dileyenleri bir resûlünü görevli kılarak zulmetten nura çıkarır.” diyebilir miyiz?
SORU:
Fâtır Suresinin 37. âyet-i kerimesini açıklar mısınız?
SORU:
Resûl ve nebî arasında bir fark var mıdır? Yoksa ikisi de aynı kavramlar mıdır? Bize açıklayabilir misiniz?
SORU:
İsrâ-15 ve Nahl-36’yı açıklar mısınız?
SORU:
Allah dostları ve Allah'ın resûlleri toplumlar tarafından genellikle kabul görmemiş. Günümüzde ise Mehdi Resûl’ün etrafında az bir topluluğun mevcut olduğunu görüyoruz. Bunu bir imtihan olarak değerlendirebilir miyiz?
SORU:
Allah’ın resûlleri her devirde ve her millette var olduğuna göre, teknolojinin bu denli geliştiği bu devirde bunların ortaya çıkması gerekmez mi?
SORU:
Şirk konusunu bize açıklayabilir misiniz?
SORU:
Sâffât 22, 23 ve 24. âyet-i kerimeleri açıklar mısınız?
SORU:
Velî resûllerin vekâleten devrin imamlığına görevlendirildiğini, vekâlet ettiklerini gösteren bir âyet var mı?
SORU:
Allah’ın kitabını açıklama ve yorumlama yetkisini ve insanların tarikatlara ayrılmasını açıklarmısınız?
SORU:
Allah’tan ilim nasıl alınır?
SORU:
Nahl-36’yı resûller konusunda açıklar mısınız?
SORU:
Nebîleri şeriat kitabı vahyedilip, vahyedilmemesi açısından ikiye ayırmamız gerekiyor mu?
SORU:
Zumer-43, Mu’min-18, Sebe-23, Enbiyâ-28, Tâhâ-109, Meryem-87, Muddessir-48 âyetlerinin illiyet bağlantılarını anlatır mısınız?
SORU:
Nisâ Suresi 165. âyet-i kerimesinde "Resûlleri göndeririz." tabiri kullanılıyor. Eğer Peygamber Efendimiz (S.A.V)’den sonra resûl gelmeyecek olsaydı Allahû Tealâ "gönderdik" tabirini kullanmaz mıydı? Bu âyet-i bu şekilde yaşayan resûllerin şu anda var olduğunu ispatta kullanabilir miyiz?
SORU:
Saff Suresi 7, 8 ve 9. âyetlerinde bahsi geçen Resûl bu dönemdeki hidayet çağının imamıdır diyebilir miyiz?
SORU:
Peygamber, resûl ve mürşid sevgisi kalbimizde nasıl oluşur?
SORU:
Resûl, nebî kavramı ve vahiy konusunda bizi aydınlatır mısınız?
SORU:
A’râf Suresinin 40. âyet-i kerimesi ve Mu’minûn Suresinin 44. âyetlerini bize açıklar mısınız?
SORU:
Ülkemizde 23 adet Kur’ân-ı Kerim meali var. Hepsi birbirinden farklı. Bu konuyu Kıyâme Suresinin 19. âyet-i kerimesine göre açıklar mısınız?
SORU:
Âli İmrân Suresinin 164. âyet-i kerimesi ve Cuma Suresinin 2. âyet-i kerimesinde "Ondan önce Allahû Tealâ’nın açık bir dalâletteydiniz." demesi, Allah’a ruhun ulaştırılmasının farz olduğu tebliğ edilmeden önce açık bir dalâletteydiniz anlamına geliyor diyebilir miyiz?
SORU:
Yunus’a göre medreselerde okunmayan ders konusuna açıklık getirir misiniz? Bu dörtlüğün Ankebût 49. ile bir ilişkisi var mıdır?
SORU:
İnsan resûl olabilir mi, ne yapmak lâzım olmak için?
SORU:
Bütün mürşidler ruhu Allah’a ulaştırmayı anlatmış mıdır?
SORU:
Nahl-36 ve Zumer-17 arasındaki ilişkiyi açıklar mısınız?
SORU:
Hacc-8'de açıklandığı gibi, Allah hakkında mücâdele edenlerin, hevalarına tâbî olanlar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Nebî ve resûl kavramlarının yanlış anlaşılması sebebiyle bu zamandaki insanlar da kendisini Peygamber Efendimiz (S.A.V)'in kavmi sanıyorlar. Kavim ve ümmet konularında bizi aydınlatır mısınız?
SORU:
İbrâhîm-44’e göre Allah’ın davetinin; Allah’a ulaşmayı dilemek ve resûle tâbî olmanın; İslâm’ın 2. safhası, mürşide tâbî olmak olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
İbrâhîm-4, İsrâ-15 ve Tâhâ-134’e göre her zaman parçasında, her kavimde resûl olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Her devirdeki kavim resûlleri arasından Âli İmrân-179’a göre seçilen, Cinn-26, 27’ye göre Allah’ın kendisine gaybı bildirdiği, tasarruf rızasının sahibi devrin imamının Secde-24’e göre sabrın sahibi ve âyetlere yakin sahibi olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Ankebût-26’da belirtilen Allah’a hicret etmeyi Allah’a ulaşmak olarak anlayabilir miyiz? Bu âyetin muhtevasını vehbi olarak seçilen nebîlerin de Kur’ân-ı Kerim’deki 28 basamağı yaşadıklarına delil olarak gösterebilir miyiz?
SORU:
Ahzâb-36 ve 38’i açıklar mısınız? Bu âyet-i kerimelerde geçen hüküm sahibi resûlün sadece devrin imamı olduğunu, bunun da onun tasarruf özelliğinden kaynaklandığını ve bu itaati gerçekleştirmeyen kişilerin sonunun Ahzâb-66’da belirtildiğini söyleyebilir miyiz?
SORU:
A’lâ Suresinin 10. âyet-i kerimesini açıklar mısınız? Âli İmrân Suresi 7. âyet-i kerimesinde ki huşûnun hangi kademedeki huşû olduğunu açıklar mısınız?
SORU:
Dînde tevhidin sağlanabilmesi için öğrencilerin mürşidlerinin sözüne, bir ölünün yıkayıcısına teslim olduğu gibi teslim olması gerektiği hususu, günümüzde istihza ile anlatılmaktadır. Bu hususun teyidi için Ahzâb Suresinin 36. âyet-i kerimesini delil olarak gösterebilir miyiz?
SORU:
Enfâl-12, 13 ile Mulk-8, 9, 10 ve Zumer-71 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
İsrâ Suresinin 94. âyet-i kerimesini açıklar mısınız? Resûllere îmân edilmeyişi olayının ve hidayetin kabul edilmeyişinin hikmetini açıklar mısınız?
SORU:
Kasas Suresinin 47. âyet-i kerimesini ve Bakara Suresinin 156. âyet-i kerimesi ve Zumer Suresinin 71. âyet-i kerimesini başlangıç ve son itibariyle açıklar mısınız?
SORU:
Saff-9 ve Fetih-28’de belirtilen resûlün, devrin imamı olduğunu söyleyebilir miyiz? Bu âyet-i kerimelerde belirtilen hak dînin bütün dînlerin üzerine çıkarılmasını açıklar mısınız?
SORU:
Âli İmrân Suresinin 61. âyet-i kerimesini açıklar mısınız? Buradaki yemin hangi standartlarda geçerlidir? Yemini sadece resûl mü teklif edebilir?
SORU:
En’âm Suresinin 48. âyet-i kerimesinde: "Biz resûlleri uyarıcılar ve müjdeleyiciler olmaktan başka bir şey için göndermeyiz.” diyor. Burada Allah’ın geniş zaman ve çoğul kullanması, “Biz resûllerimizi uyarıcılar ve müjdeleyiciler olsunlar diye göndermekteyiz, şu anda da gönderiyoruz.” anlamına gelir mi?
SORU:
En’âm Suresinin 122. âyet-i kerimesine göre Allahû Tealâ’nın ölü iken dirilttiği kişilerin, Enfâl Suresinin 24. âyet-i kerimesine göre Allah’ın ve Resûl’ünün davetine icabet ederek Enfâl Suresinin 29. âyet-i kerimesine göre 7 furkan alarak dirilenler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Peygamber Efendimiz (S.A.V)’den sonra resûl geleceğine dair açıklamada bulunur musunuz?
SORU:
Duhân Suresinin 12, 13, 14. âyetlerini açıklar mısınız?
SORU:
Yasin-4, Mu’minun-73, Şura-52 ve Hacc-54 âyetleri ışığında, Sıratı Mustakîm ve âmenû kavramlarını açıklar mısınız?
SORU:
A’râf-35 ile En’âm-48 arasında bir ilişki vardır diyebilir miyiz?
SORU:
Bazı âyet-i kerimelerde resûl diye nebî resûllerden, bazısında ise resûl diye irşad ile görevli kılınmış mürşidlerden bahsediliyor. Bunu nasıl ayırt edebiliriz?
SORU:
Bakara 151 ile Cuma 2 arasında resûller açısından bir illiyet rabıtası var mıdır? Bu âyetlerde aynı resûllerden mi bahsedilmektedir?
SORU:
Allah ile insan arasında aracı kabul etmeyen insanlar nasıl ikna edilebilir?
SORU:
Yûnus-47, Nahl-36 ve Kasas-68’e göre mürşidsiz hiç kimsenin nefs tezkiyesi yapamayacağını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Bazı dîn alimlerinin insanlara Kur'ân-ı Kerim’i kendi kendilerine öğrenerek İslâm’ı yaşayabileceklerini söylemeleri Bakara-151 ve Âli İmrân-164’ü inkâr etmeleri anlamına gelir mi?
SORU:
Gerçek Allah dostlarını nasıl anlayabiliriz? Onların vasıfları nelerdir? Biz kendi mürşidimizi nasıl buluruz?
SORU:
Peygamber Efendimiz (S.A.V)’in adını duyduğumuz her an zaman salâvât getirmek gerekir mi?
SORU:
Resûl ve nebî kavramını açıklar mısınız? Her zamanda peygamber olmadığına göre günümüzde insanlar dînini kimden öğrenmelidir?
SORU:
İlimle îmân, ilimle ibadetler ve mürşidle hidayet arasındaki ilişkiyi açıklar mısınız?
SORU:
En’âm 97 ile Tevbe 100 arasında bir ilişki var mı?
SORU:
Nisâ-165, Tâhâ-134, ve Kasas-47’ye göre, bütün zaman parçalarında yaşayan insanların hiçbirinin Allah’a karşı mazeretleri olmasın diye, Allah’ın bütün devirlerde, bütün kavimlere ardı ardına resûl gönderdiği ve kıyâmete kadar göndereceği kesin olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Ahzâb 7, Âli İmrân 81, Furkan 27-30 ve Duhan-11-14. âyetlerine göre risaletin kıyâmet gününe kadar devam edeceğini söyleyebilir miyiz?
SORU:
İsrâ 15 ve Sebe 27'ye göre Allah’ın bütün devirlerde, bütün kavimlere resûl gönderdiği ve kıyâmete kadar da göndereceğini söyleyebilir miyiz?
SORU:
Kehf Suresi 10 ve Nisâ 75 âyetlerini açıklar mısınız? Âyeti kerimelerde geçen kişilerin mürşidin vasıflarını bilen, kendilerinin kurtuluş vasıtaları olduğunun idrakinde olan kişiler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Bakara-165 ve Âli İmrân-31’i açıklar mısınız?
SORU:
Sizden sonra devrin imamı değil ama resûl gelecek mi?
SORU:
Resûl, nebî kavramlarını ve Âli İmrân-8, Furkân-27, 28, 29, 30 ve Duhân-10, 15. âyetlerini açıklar mısınız?
SORU:
Resûlün tebliğinden evvel, kişinin tebliğe pozitif cevap vermesi açısından, kişinin nasıl bir düşünce yapısı söz konusudur?
SORU:
Her türlü tebliğe ve bilgilendirmeye rağmen resûl ile nebî kavramlarının birbirine karıştırılmasında art niyet aramalı mıyız?
SORU:
Bizlere resûl ve nebî arasındaki farkları açıklayabilir misiniz?
SORU:
Mulk-9’da oraya giden insanlar, "Allah hiçbir şey indirmemiş." demekle ne demek istiyorlar? Bu âyete göre sadece Allah'a inanmanın kişiyi cehennemden kurtaramayacağını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Mâide-19'a göre fetret dönemlerinde de resûllerin geldiğini söyleyebilir miyiz?
SORU:
Nisâ 69, Hadîd 19 ve Hucurât 7’nin ışığında Yüce Rabbimizin resûllerinin aracılığıyla kullarına bahşettiği ni’mete ve resûllerine karşı itaatin nasıl olması gerektiğini, bu en güzel itaat sonucunda bu ni’metlere en kısa sürede ulaşmak için bizlere düşen görevleri açıklar mısınız?
SORU:
Hz. Musa zamanında yaşayan Harun ve İshak’ın görevleri neydi açıklar mısınız?
SORU:
En’âm 130, 131, Hud-117 ile Kasas-59 arasında bir ilişki var mı?
SORU:
Enbiya-73 ile Secde-24 arasındaki ilişki nasıldır? Enbiya-73’de devrin imamlarından mı bahsediyor?
SORU:
Furkân-27, 28, 29’a göre zalimler ve Ahzâb-67, 68, 69’a göre sâdat ve küberaya itaat edenlerin Ahkâf-5’e göre Allah’tan başkasına dua eden müşrikler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Bakara Suresinin 143. âyet-i kerimesini açıklar mısınız? Âyet-i kerimedeki Resûl’e uymak ile kıbleye yönelmek arasındaki bağlantı nasıldır? Her kıbleye yönelip namaz kılanın, Resûl’e uymayıp tam tersine Resûl’ü inkâr ettiği apaçık bir gerçek olduğuna göre bu âyette Yüce Rabbimiz neyi işaret etmektedir? Bu âyet-i kerimenin Bakara Suresinin 150. âyet-i kerimesi ile bir ilişkisi var mıdır?
SORU:
Kehf-106’ya göre Allah’ın âyetleri ve resûlüyle alay edenlerin Enfâl-22’ye göre Allah katında yerde yürüyen hayvanların en şerlisi, kötüsü olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Fetih 28 ve Secde 24 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Tevbe Suresinin 128. âyet-i kerimesini ve Âli İmrân Suresinin 31. âyet-i kerimesini resûlün sevilmesi, resûlün sevmesi ve bunların sonuçları açısından açıklar mısınız?
SORU:
Duhân Suresinin 58. âyet-i kerimesini açıklar mısınız? Bu âyetlerin Kitab’ın resûlün diliyle kolaylaştırılması açısından Âli İmrân-164 ve Cuma Suresinin 2. âyet-i kerimeleriyle bir bağlantısının olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Kasas Suresinin 47. âyet-i kerimesi, Tegâbun Suresinin 11. âyet-i kerimesi ve Bakara Suresinin 156. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Yûnus-2 ile Kasas-36, 37 arasında bir ilişki var mı?
SORU:
İbrâhîm 13 ve 14'ü bizlere açıklar mısınız?
SORU:
Necm Suresinin 26. âyet-i kerimesini açıklar mısınız? Âyette belirtilen şefaat hakkında bilgi verir misiniz?
SORU:
Âli İmrân 187'deki kitap verilenler kimlerdir. Bu sizin bizlere öğrettiğiniz Kur’ân’ın öğretilmesini de kapsıyor mu?
SORU:
Nisâ-41 ile Nahl-89 arasındaki ayrıcalığı ve İsrâ-71 arasındaki bağlantıları anlatır mısınız? Ayrıca ümmet ve kavim arasındaki farklılıkları anlatır mısınız?
SORU:
En’âm-97 ile Tevbe-100 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Musa (A.S)’la Harun (A.S) aynı zaman parçasında yaşadıklarına göre ve ikisi de nebî resûl olduğuna göre ama aynı anda iki peygamber olmayacağına göre bu konuya açıklık getirir misiniz?
SORU:
Zumer Suresinin 69. âyet-i kerimesinde geçen şahitlerin kimler olduğunu açıklar mısınız?
SORU:
Mürşid hakkında bilgi verir misiniz? Mürşid illâ ki gerekiyor mu?
SORU:
Allah peygamberleri seçiyor. Mürşidleri de mi Allah seçiyor?
SORU:
Ahzâb-36'nın muhtevasında Resûl'ün açıkladığı bir hususa yorum getirmenin uygun olmadığını anlayabilir miyiz?
SORU:
Allah her devirde resûller beas ediyor. Neden diğer elçiler resûl olduğunu söylemedi?
Benzer konular
Ulûl’emr
Abd ve Abid
Adak
Af ve Mağfiret
Ahir zaman
Ahiret
Ahsen Örnek
Ahsen-i Takvim
Akletmek
Amel Defteri
Âmellerin Boşa Gitmesi
Âmenû
Amilussalihat
Ashab-ı Yemin
Âyet
Azap
Azîm Kavramları
Basar
Beas Etmek (Vücuda Getirmek)
Bereket
Boşanma
Büyü, Sihir, Hüddam
Cemaatler
Cezbe
Cihad
Cinler ve Melekler
Cüz'i İrade
Dabbet'ül Arz
Dalâlet
Davete İcabet Etmek
Derece Kaybetmek
Derece Kazanmak
Devrin İmamı
Dîn
Dîn Günü
Divan-ı Salihîn
Dua
Duhan Olayı
Dünya
Dünya Mutluluğu
Ebrar
Ehl-i Beyt
Ehl-i Tezekkür
Emanetler
Emaniye
Emr
En Güzele Ulaşmak
Esma-ul Husna
Eşref-i Mahlukât
Evliyalık ve Ermişlik
Evvab
Farz
Fasık
Felaha Ermek
Ferâset
Fetret Dönemi
Feyz Almak
Fırkalara Ayrılmak
Fısk
Füccar
Gaflet
Gavs
Gayb
Gayy Yolu
Göğsün Teslime Açılması
Gök Katları
Göklerin Orduları
Günah
Günahların Örtülmesi
Hadîs
Hafiz
Hak
Hakk Günü
Hakkı Batıla Karıştırmak
Hamd ve Şükür
Hanif Dîni
Hanif Fıtratı
Haremlik-Selamlık
Hayat Filmi
Hayır ve Şer
Hayız
Hayrul Beriyyeh
Helal ve Haram
Hevalarını İlâh Edinenler
Hicret
Hidayet
Hikmet ve Hikmetin Ötesi
Himmet
Hristiyanlık
Huşu
Huzur
Huzur Namazı
Hüsran
Islah Edici Amel Yapmak
İdrak Etmek
İftira
İhlâs
İhsan
İki Kat Azap
İlahi İrade
İlham
İlm’el yakîn, Ayn’el yakîn, Hakk’ul yakîn
İlm-i Ledün
İmtihan
İnsan ve Şeytan
İnsanlardan Bir İpe Sarılmak
İrade
İrfan
İrşad
İstiane
İstikamet Üzere Olmak
İşitmek
İştiyak
İzin Günü
Kabir Azabı
Kader ve Kaza
Kadın ve Erkek
Kâfir
Kâlû Belâ
Kanitin
Kasitûn
Kavim Resûlleri
Kazandığımız ve Kaybettiğimiz Dereceler
Kefaret
Kısas
Kudret Denizi
Kul Hakkı
Kul Olmak
Külli İrade
Liyakat
Mağfiret
Mahzuniyet
Makam-ı Mahmut
Marufla Emretmek
Mehdi Resûl
Mensuh Âyetler
Mezhepler
Miras
Mizan
Mucize
Muhsinler
Muktesid
Musibet
Mutluluk
Mücrim
Müfsid
Müjdelemek
Mü'min
Münafık
Münker ve Fuhuş
Münkerden Nehyetmek
Mürid
Mürşid
Müslümanlık
Müşrik
Müzeyyen Olmak
Nasip-Kısmet
Nasuh Âyetler
Nazar
Nezir
Nikah
Ni'met
Niyet
Ölüm
Peygamber Efendimiz
Peygamberler
Rabıta
Rakamlı Kitap
Rasihûn
Resûle Sevgi ve İtaat
Resûlü Vekil Tayin Etmek
Rızık
Ruhun Allah'a Ulaşması
Rûyetullah
Rüşt Yolu
Rüya
Sabikûn
Sadaka
Sadat ve Kübera
Sâdikûn
Sahabe
Said (Cennetlik, Mutlu)
Salah
Salih Âmel
Savaş
Sevap -Günah
Seyri Sülûk
Sıratı (Cehennem) Cehîm
Sıratı Mustakîm
Sultan
Sure
Sünnet
Şâkî (Bedbaht, Cehennemlik)
Şefaat
Şehit Olmak
Şeriat
Şeriat Kitapları
Şeytan
Şeytana Kul Olmak
Şirk
Tâbiîn
Tabiîyet
Takva
Tarik ve Tarikat
Tarîki Mustakîm
Tasavvuf
Tayyi Mekân
Tebe-i Tâbiîn
Tebliğ
Tedebbür
Tek Fırka (Fırka-i Naciye)
Tesbih
Tesettür
Teslim
Teslim Yurdu
Tevekkül
Tezekkür
Tilavet
Tövbe
Tövbe-i Nasuh
Uhud Savaşı
Ulul'elbab
Uyku
Ümmet
Ümmül Kitap
Vahiy
Veli Resûller
Vesvese
Yahudilik
Ye'cüc ve Me'cüc
Yemin, Misak ve Ahd
Yerlerin Orduları
Yevm-il Ahir
Yevm-il Evvel
Zikir Ehli
Zulumât