Tekvîr 24 ve 25'teki gayp ile Cinn 26 ve 27'de bahsedilen gayp aynı muhtevaya mı sahiptir?

Anasayfa » Ana Sayfa » Resûl ve Nebî » Tekvîr 24 ve 25'teki gayp ile Cinn 26 ve 27'de bahsedilen gayp aynı muhtevaya mı sahiptir?
share on facebook  tweet  share on google  print  

Tekvîr 24 ve 25'teki gayp ile Cinn 26 ve 27'de bahsedilen gayp aynı muhtevaya mı sahiptir?

81/TEKVÎR-24: Ve mâ huve alâl gaybi bi danîn(danînin).
Ve o, gaybta vahyolunanı saklayıcı değildir (aynen tebliğ eder).

81/TEKVÎR-25: Ve mâ huve bi kavli şeytânin racîm( racîmin).
Ve O (Kur’ân), taşlanmış şeytanın sözü değildir.


Cin 26:

72/CİNN-26: Âlimul gaybi fe lâ yuzhiru alâ gaybihî ehadâ(ehaden).
O (Allah), gaybı bilendir. Fakat O, gaybını hiç kimseye izhar etmez (açıklamaz).


“Allah gaybı bilir, gaybı bilen Allah gaybı kimseye açıklamaz.”

Cin 27:

72/CİNN-27: İllâ menirtedâ min resûlin fe innehu yesluku min beyni yedeyhi ve min halfihî rasadâ(rasaden).
Resûllerden razı oldukları (tasarruf rızasına ulaşmış olanları) hariç! O taktirde, muhakkak ki O (Allah), onların önünden ve arkasından gözetenler sevkeder ki,


“Ancak resûllerden rızaya, yani tasarruf rızasına ulaşan müstesna. Öyleyse muhakkak ki O (Allah), onların önünden ve ardından muhafız gönderir.”

Gaybı Allahû Tealâ resûllerinden devrin imamı olan zata gösterir. O tasarruf rızasının sahibidir. Hiç resûl olur da, Allah’ın resûlü olur da rızaya ulaşmamış olabilir mi? Bütün resûller, bütün kavim resûlleri tasarruf rızasının dışındaki bütün rızalara ulaşmışlardır. Yani:

• Allah’a ulaşma taleplerinin rızasına,
• Mürşit konusundaki rızaya,
• Allah’a ulaşma konusundaki rızaya,
• Fizik vücudu teslim etme konusundaki rızaya,
• Nefs tezkiyesi konusundaki rızaya,
• İradenin Allah’a teslimi konusundaki rızaya.

Bütün rızalara ulaşmışlardır; ama bütün kavim resûlleri bunun ötesindeki tasarruf rızasına ulaşmamışlardır. Yalnız tasarruf rızasına ulaşan devrin imamıdır. İster nebî resûl olsun, ister velî resûl olsun, sadece devrin imamları tasarruf rızasının sahibidir.

Şimdi: “Tekvir Suresinin 24 ve 25. âyet-i kerimelerindeki gayp ile Cinn 26 ve 27'de bahsedilen gayp aynı muhtevaya mı sahiptir?” Gaybın muhtevası çok büyük ölçüde geniştir. Tekvir 24 ve 25'teki muhteva, Cebrail (A.S)’ın görülmesine müteallik; ama Cinn 26 ve 27'deki muhteva Allah'ın Zat'ı’nın görülmesine müteallik.

Öyleyse aralarında çok büyük bir farklılık var; ama söz konusu olan mutlaka her ikisinde de tasarruf rızasına ulaşmış olan zat. Zaten Peygamber Efendimiz (S.A.V)’den bahsediyor Tekvir Suresinin 24 ve 25. âyet-i kerimelerinde de, Allah'ın Zat'ının Peygamber Efendimiz (S.A.V) tarafından zaten gerçekleştirilmiştir.


Benzer konular