Ana Sayfa
"Dalâlet" konulu sorular
Anasayfa
» "Dalâlet" konulu sorular
"Dalâlet" konulu sorular
Aşağıda, Efendi Hazretleri İmam İskender Ali Mihr'e sorulan "Dalâlet" konulu sorular listelenmiştir.
"
"Dalâlet" konulu sorular
" için, toplam
136
sonuç arasından
1 - 136
arası sonuçlar
SORU:
Zikir görevlerimi bazen aksatıyorum ama mutlaka eksik de olsa yerine getirmeye çalışıyorum. Allahû Tealâ bundan dolayı beni dalâlette bırakır mı?
SORU:
Ahzab 67 ve 68'de ifade edilen iki kat azap ve dalâlet konusuna açıklık getirir misiniz? Bu âyetlerin Nahl Suresinin 88. âyet-i kerimesiyle bir ilişkisi var mıdır?
SORU:
Yûnus 45'e göre dalâletten kurtulmak; Şûrâ 13'e göre şirkten kurtulmak; Ankebût 5 ve 36 'ya göre Allah’a isyandan kurtulmak; Şûrâ 13 ve Zumer 17'ye göre, şeytana kul olmaktan kurtulmak için Allah’a ulaşmayı dilememiz farzdır diyebilir miyiz?
SORU:
Câsiye 23'de Allahû Tealâ nefsini ilâh edinenlerin dalâlette olduğunu belirtiyor. Nefsine tâbî olanlar dalâlette olduğuna göre dalâlette olanların mürşidine tâbî olmadıklarından şirk içinde olduklarını da söyleyebilir miyiz?
SORU:
Câsiye Suresinin 23. âyet-i kerimesi, nefslerinin hevasına uyanların ilim sahibi olmalarına rağmen dalâlette olduklarını açıklıyor. Âyet-i kerimede belirtilen kişilerin ilim sahibi olmalarına rağmen dalâlette olmalarının nedenini izah eder misiniz?
SORU:
Nisâ 94, Nûr 63 ve Ahzâb 36 âyetlerini açıklayarak bizleri aydınlatır mısınız?
SORU:
Rûm-8’le A’râf-179 arasında bir ilişki vardır diyebilir miyiz?
SORU:
Bakara 6 ve 7 ile Munâfikûn Suresi 6. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Râ'd Suresinin 27. âyet-i kerimesini açıklar mısınız? Allah’a inanmayanlar dalâlette bırakılır diyebilir miyiz?
SORU:
Ra'd Suresinin 27. âyet-i kerimesi ile Şûra Suresinin 13. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Allahû Tealâ’nın bütün ümmetler için tek bir yol, tek bir şeriat kılmış olmasının, Tevbe 33'de ki hidayetle vazifeli kılınan resûllerin açıklamalarıyla nasıl bir ilişkisi var?
SORU:
Vel Asr Suresinde dört grup insan var: Allah’a ulaşmayı dilemeyen, Allah’a ulaşmayı dileyen, Hakk’ı tavsiye eden ve sabrı tavsiye eden. Bu istikamette Fatiha Suresinde, bu dört grup insanın Allah’tan talep ettiği şeyleri, dilekleri açıklar mısınız?
SORU:
Rûm Suresinin 8. ve Sebe Suresinin 20. âyet-i kerimeleri ile A’râf Suresinin 179. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Yûnus-45’e göre Allah’ın asla Kendisine ulaştırmayacağı (hidayete eremeyecek olanların) dünya hayatında Allah'a ulaşmayı yalanlayarak Allah'a yönelmeyenler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Nahl-36 ile Kamer-24 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Fâtiha ile Nisâ-69 arasındaki ilişkiyi izah eder misiniz?
SORU:
Ra’d Suresinin 7. âyet-i kerimesinde bütün kavimler için hidayetçi vardır buyuruluyor. Zumer Suresinin 23., Zumer-36 ve Mu’min-33’e göre de dalâlette olanlar için bir hidayetçi bulunmaz buyuruluyor. Bu ayetlerle Tâhâ Suresinin 123. âyet-i kerimesi arasında bir illiyet rabıtası var mıdır?
SORU:
En’âm 12, Yûnus 45 ve Bakara 223. âyetleri ışığı altında mü'minlerin kimler olduğunu açıklar mısınız?
SORU:
Ahkâf 28'de belirtilen Allah’tan başka varlıkların ilâh edinilmesi, Câsiye 23 ile beraber düşündüğümüzde gizli şirki ifade eder mi?
SORU:
A’raf-178 ve En’âm 31'e göre Allah’a ulaşmayı dilemeyenler dalâlettedir, diyebilir miyiz?
SORU:
A’raf-178, En’âm 31 ve Yûnus 45 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Ra’d Suresinin 14. âyet-i kerimesini îmân ve küfür açısından bizlere açıklar mısınız?
SORU:
Âli İmrân Suresi 164. âyet-i kerimesinde belirtilen mü’minlerin başlarının üzerlerine ni’met olarak beas edilen resûlün, Mucâdele Suresi 22. âyet-i kerimesinde belirtilen, kalbine îmân yazılanların desteklendiği ruh ile ilişkisinin olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Zumer 22 ve 23'e ve Hadîd 16 göre zikirden uzaklaşanların hidayette olmayan, dalâlette olan fasıklar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Yûnus Suresinin 108. âyet-i kerimesinde belirtilen vekil olma ile Nahl Suresinin 89. âyet-i kerimesinde belirtilen şahit olma arasında bir ilişkiden bahsedebilir miyiz?
SORU:
Tevbe-32’de Allah’ın nurunu söndürmeyi dileyenler ile Nisâ-167’de Allah’ın yolundan ayıranlar arasında bir ilişki varmı?
SORU:
Sebe Suresinin 20. âyet-i kerimesi, En’âm Suresinin 12. ve 31. âyet-i kerimesiyle Yûnus Suresinin 45. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Furkan Suresinin 43. âyet-i kerimeyle, Kasas Suresinin 50. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Özellikle Ercüment Özkan Grubu A’raf 3’e bakarak Allah’tan başka dost edinmeyin diyerek, mürşidi kabul etmiyorlar. Allahû Tealâ Bakara 257 ve Casiye 19’a göre âmenû olanların ve takva sahiplerinin dostu olduğuna göre, Kehf 17’de sözü geçen mürşid Allah dostu bir mürşidse, bu durumda A’raf 3’ü nasıl anlamamız gerekir diyor?
SORU:
En'âm 87 ve 88. âyet-i kerimelerine göre, hidayet ile Sıratı Mustakîm arasındaki ilişkiyi açıklar mısınız?
SORU:
Siz, "Bize ait olmayan sözleri insanlara söyleyip vakfımıza leke düşürmeyin." diye buyurmuştunuz. Allahû Tealâ, her kavimde resûl beas ettiğini ve bu resûllere tâbî olmayanların dalâlette olduğunu söylüyor. Günümüz resûlüde Zat-ı Âliniz olduğuna göre insanların size tâbî olamayanların dalâlette olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Lokmân 15'e ve Dehr 3'e göre şükredenlerin Allah’a yönelenler olduğunu söyleyebilir miyiz? Allah’a ulaşmayı dileyenlerin ulaşacağı ilk sebîlin bu olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Kur’ân-ı Kerim'de Allah'a ulaşmak diye bir kavram var mı? İnsan Allah'a ulaşmayı dilemezse hangi sonuçlarla karşılaşır?
SORU:
Efendimiz hangi cami imamına ya da kendisine sofi olduğunu söyleyen bir kişiye: ‘Hidayet nedir?’ diye sorduğumuzda "Doğru yoldur" diyorlar. ‘Nereye götürür bu yol?’ diyorum cevap yok. Öyleyse hidayetin ne olduğunu bilmeyen bir kişi, dalâlette değil midir?
SORU:
Kur'ân'dan başka dîni kitapları hadîs ve selefi salihini yok mu ediyorsunuz?
SORU:
Söylediklerinin %99 doğru, %1’lik payı insanı dalâlete sokabilir. Dediğiniz gibi, şeytan çok akıllı bir mahlûk. Dalâlete girmek istemem ama soruma cevap verirseniz sevinirim ve son imam olduğunuza inanırım.
SORU:
Nahl Suresinin 36. âyet-i kerimesi ile Zumer Suresinin 17. âyet-i kerimesine göre; şeytandan yani taguttan (insan ve cin şeytanlardan) içtinap etmekle, kavmin resûlünün Allah’a daveti arasında bir ilişki var mı? Taguttan içtinap etmek, ancak resûlün Allah’a olan davetine icabet etmekle mümkün olur diyebilir miyiz?
SORU:
Cuma Suresinin 2. âyet-i kerimesi, Âli İmrân Suresinin 164. âyet-i kerimesi ve Bakara Suresinin 151. âyet-i kerimesindeki hikmeti öğreten kişileri açıklar mısınız?
SORU:
En’âm 125. âyet-i kerimesinde hidayet ile Allah'a ulaşmayı dilemek ve teslimler arasındaki ilişki buyuruluyor, diyebilir miyiz?
SORU:
Kasas Suresinin 50. âyet-i kerimesi ile ve Ahkâf Suresinin 32. âyet-i kerimesine göre: “Allah'ın davetçisinin davetine icabet etmeyenler, Rûm Suresinin 29. âyet-i kerimesine göre Allah'tan bir ilme sahip olmayanlardır, diyebilir miyiz?
SORU:
Bir insanın said (cennetlik, mutlu) veya şâkî (cehennemlik, bedbaht) olması ana karnında mutlak kudret tarafından mı tespit edilir? Allah'ın dalâlette olarak yarattığı bir insan hidayete erebilir mi?
SORU:
Fussilet Suresi 17, İnsan Suresi 3 ve Bakara Suresinin 175. âyetleri arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Mu’minun 44 ve Bakara 87’de Allahû Tealâ resûllerini ardarda gönderdiğini söylüyor. Bu resûllerin bir kısmı dönemin huzur namazının imamları, bir kısmı nebî aynı zamanda kavimlere gelen resûller de ardarda geldi diyebilir miyiz?
SORU:
İnsanın hayat filminde pozitif ve negatif derecelerin var olduğunu kabul edelim. Buna göre Allah'a ulaşmayı dilemeyen, şirk içinde kalanların günahlarını, negatif derecelerini Allah örtmüyor. Hayırlı amellerini pozitif derecelerini de Allah boşa çıkarıyor. Böylece kişi hüsrana düşenlerden oluyor, diyebilir miyiz?
SORU:
"Allah’la kul arasına kimse giremez ve İslâm’da ruhban sınıfı yoktur.” diyenlerin Bakara 38 ve Secde 24’ü inkâr etmiş olduklarını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Hacc Suresinin 67. âyet-i kerimesine göre yalnızca hidayet üzere olan imamların insanları Allah'a çağırdıklarını, hidayet üzere olmayan imamların ise Kasas 41’e göre ateşe çağırdıklarını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Bir sohbetinizde Allahû Tealâ’nın size yazdırdığı risaletin bir bağlayıcı hüküm olmadığını söylediniz ama ben okuyunca Allah'ın bu kadar değer verdiği bir dostuna sadece itaatin farz olduğunu Nisa 64’teki “itaat edin” dediği resûl ortaya çıkıyor bu sebeple. Ve resûlünü canından çok sevmek gerektiğinin hükmünü anlıyorum. Bu da Allah'ın bu dönemde insanlara büyük bir hediyesi, ni’metidir, diyebilir miyiz?
SORU:
Taha 123’ü açıklar mısınız?
SORU:
Cinn 21 ile Ahzâb 36 ve Enfâl 24 ve Enfâl 46 arasında bir ilişki var mı?
SORU:
Yâsîn 60 ve 61 ile Yâsîn 62'ye göre insanların çoğunun Sıratı Mustakîm üzerinde olmayıp şeytanın kulu oldukları ve hidayet yolunda değil dalâlet yolunda olduklarını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Yâsîn 60, 61 ve 62. âyet-i kerimeleri ile Nahl Suresinin 36. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Yûnus Suresinin 7. âyet-i kerimesi ile aynı surenin 45. âyet-i kerimesi arasında bir ilişkiden söz edebilir miyiz?
SORU:
Muhammed 16'da anlatılan kişiler ile İsrâ 46 ve Câsiye 23'teki kişiler aynı kişiler midir?
SORU:
Muhammed 17'yi açıklar mısınız?
SORU:
Rûm 41'de insanların elleriyle kazandıkları sebebiyle, karada ve denizde fesat zuhur etmesiyle, Duhân 10'da semânın bir dumanla kaplanması arasında bir ilişki var mıdır? Rûm 41'de yaptıklarının bir kısmının onlara tattırılması için umulur ki onlar (Allah’a) dönerler (yönelirler) ile, Duhân 11'de bahsedilen elîm azap arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Kehf 10, Nisâ 75, Tâhâ 123, Bakara 38 âyet-i kerimeleri ışığında mürşidlerin vasıflarını, bu vasıfların farkında olan kişilerin ve toplumların bu vasfa sahip kişiler aracılığıyla kazanacaklarını açıklar mısınız?
SORU:
Yûnus 7, Yûnus 92 ve A’râf 179’a göre insanların ve cinlerin çoğu, Allah’a ulaşmayı dilemeyen, dünya hayatını dileyen, âyetlerden gâfil olanlardır diyebilir miyiz?
SORU:
Neml 81'e göre “âyetlere îmân etmenin” hangi kademede gerçekleştiğini anlatır mısınız? Bu kişiler 3. basamaktaki Allah'a ulaşmayla ilgili âyetlere inananlar mıdır?
SORU:
En'âm 26’da belirtilenlerin derin akıbetlerinin A’râf 9 ile ilişkili olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Âli İmrân 106, 107 ile Bakara 257 arasında bir ilişki var mı?
SORU:
Cinn Suresinin 14. âyet-i kerimesi ile ve Neml Suresi 81. âyet-i kerimesindeki “teslim” arasında ilişki var mıdır?
SORU:
İbrâhîm Suresinin 44. âyet-i kerimesi ile Kasas Suresinin 50. âyet-i kerimesi arasında bir illiyet rabıtası var mıdır?
SORU:
Ailem dalâlette ve bana engel olmaya çalışıyorlar. Ailemi çok seviyorum acaba bu durumda ne yapmalıyım?
SORU:
Zumer Suresinin 36. âyet-i kerimesini açıklar mısınız? Allah'ın kuluna yetmesinin ve kulunun dalâlette olmamasının Allah'a ulaşmayı diledikten sonra hidayetçi aracılığıyla olacağını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Zumer Suresinin 36. âyet-i kerimesi ile Zumer Suresinin 23. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Zumer 36 ile Zumer 23 âyetleri ile Nahl Suresinin 36. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Âli İmrân Suresinin 101. âyet-i kerimesinde ölmeden önce Allah'a teslim olmanın en üst noktası olan hakka tukatihi takva ile yani iradenin de Allah'a teslim olması emrediliyor. Bu üst seviye teslimin yerine getirilmesinin Enfâl Suresinin 24. âyet-i kerimesinde ifade edilen Allah'ın ve resûlünün davetiyle nasıl bir ilişkisi vardır?
SORU:
Nahl Suresinin 36. âyet-i kerimesi ile Zumer Suresinin 71. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mı? Hayatta iken herkes Allah'ın vazifeli kıldığı kavmin resûllerinden haberdar olacak mı?
SORU:
Nahl 36 delâlette kalanların Zumer 71 azabı hakk olanlar söyleyebilir miyiz?
SORU:
Doğuştan dalâlette olmamız, Âdem Babamız ve Havva Annemizin cennette şeytana uyup dalâlete düşmüş olmalarından dolayı mıdır? Ayrıca Âdem Babamız ve Havva Annemiz yeryüzüne dalâletten kurtulup, hidayete ermek için mi indirildiler?
SORU:
Kişi tâbî olduktan sonra tekrar dalâlete düşmemesi için ne yapmalı?
SORU:
Allahû Tealâ Resûl’ünü hidayetle vazifeli kıldığını söyleye bilir miyiz?
SORU:
Günümüzde kendini irşad heyeti olarak ifade eden ve bir kısım makamları da işgal etmiş olarak kendilerini sünneti seniyyenin sahipleri olarak ifade eden ve insanları, “İnsan ruhunun ölmeden önce Allah’a ulaşması diye bir şey yoktur.” diyerek adeta Kur'ân-ı Kerim'e cephe almış olan bu insanların bizleri de fitne çıkaran taraf olarak ifade etmeye çalışmaları konusunda ne buyurursunuz?
SORU:
Ra'd Suresinin 27 âyet-i kerime kerimesi ile Şûrâ Suresinin 13. âyet-i kerimesi arasında ilişki var mıdır?
SORU:
Ra'd Suresinin 27. ve Şûrâ Suresinin 13. âyet-i kerimelerine göre, Allah’ın seçmediği ve dalâlette kalanlar hangi gruba girmektedir? Bu insanların bir daha Allah’ın yoluna girme şansları var mıdır?
SORU:
Allahû Tealâ Kur’an’da açık bir dalâlet ve uzak bir dalâletten bahsediyor. Açık bir dalâlet ve dalâlet nasıl oluşur?
SORU:
A’râf Suresinin 178. âyet-i kerimesi ile İsrâ suresinin 97. âyet-i kerimesi arasındaki ilişkiyi açıklar mısınız?
SORU:
Profesör Dr. Bayraktar Bayraklı, bir televizyon konuşmasında İsa (A.S)’ın öldüğünü söyledi ve İsa (A.S)’ın dünyaya tekrar geleceğini söyleyenleri lânetledi.
SORU:
Ahzâb Suresinin 1. âyet-i kerimesinde geçen takva hangi takvadır? Ahzâb-1’in ikinci cümlesinde “kâfirlere ve münafıklara” denmesi sebebiyle kâfirler ve münafıklar farklı kategorilerde insanlar mıdır?
SORU:
Zumer 65’e göre şirkte olanlar, ameli boşa giden hüsranda kalanlardır. A’râf 178’de ise "Dalâlette bırakılanlar hüsranda olanlardır." buyruluyor. Buna göre şirkte olan ve ameli boşa gidenlerin, dalâlette bırakıldığını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Mulk 8-9-10'da dalâlette olanlar hidayette olanları dalâlette görüyorlarsa, Bakara 77 ve 78'de ifade buyurulan emaniyeye tâbî olan ûmmilerde, Arapça’yı iyi okuyamayan insanları Kur’ân’ı bilmeyenler olarak ifade ediyorlar. Bunun hakkında ne buyurursunuz?
SORU:
Mâide 105'e göre dalâlette olanların hidayette olanlara bir zarar verememesi konusuna bir açıklık getirir misiniz?
SORU:
Zumer-65 ve Rûm-31 baz alındığında, Allah’a ulaşmayı dilemeden yapılan ibadetlerin kişi hayattayken Allah’a ulaşmayı dilemiyorsa, boşa gittiğini söyleyebilir miyiz?
SORU:
Duhân Suresindeki âyetler bugünkü insanların durumunu anlatıyor diyebilir miyiz?
SORU:
Allah’a ulaşmayı dilemeyenleri, "Küfürdesin, dalâlettesin ve gideceğin yer cehennemdir.” dersek günah işlemiş olur muyuz?
SORU:
Dalâlet içinde olan ve Allah’ın hiçbir emrini yerine getirmek istemeyen bir kalp, nasıl Allah’ın bir emri olan Allah’a ulaşmayı dileyecek?
SORU:
Ahzâb-67 ve 68’i de açıklar mısınız?
SORU:
Allah'a ulaşmak İslâm'ın şartını yerine getirmek değil midir?
SORU:
Hûd 113'te geçen zalimlerin, Nisâ 167 ve 168'e göre kendileri Allah’ın yolunda olmadıkları gibi başkalarını da Allah’ın yolundan saptıranlar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Furkan 41, 42, 43, 44. âyetlerini açıklar mısınız? Bu âyetlerde bahsedilen şartlar günümüz içinde geçerli midir?
SORU:
Bakara-256 ile A'râf-30 ve Zumer-17 arasında bir ilişki var mı?
SORU:
Bakara-256’ya göre tagutu inkar edenlerin Zumer-17’ye göre şeytandan kaçınıp kurtulanlar olduğu, A'râf-30’a göre hidayet üzeri olanlar olduğu bir vakaa mıdır?
SORU:
Nahl Suresi 36. âyet-i kerimesi ile A'râf-30 arasında bir ilişki var mı?
SORU:
Mâide-105’e göre nefsin hidayet üzere olduğunda dalâlette olanların zarar veremeyeceğini söylüyor Allahû Tealâ. Bu noktada tevekkülün tam olduğunu ve daimi zikirde olmak olarak nitelenebilir mi?
SORU:
A’râf 186, Yûnus 11 ve Neml 4'e göre Allah’a ulaşmayı dilemeyenlerin dalâlette bırakıldığını ve dalâlette bırakılanlar için bir hidayetçinin mevcut olmadığını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Bakara-16 ile Yûnus-45 arasında bir ilişki var mı? Allah’a ulaşmayı yalanlayanlar hidayet yerine dalâleti satın alanlardır diyebilir miyiz?
SORU:
İsrâ-15 ve Nahl-36’yı açıklar mısınız?
SORU:
Bakara Suresinin 175. âyet-i kerimesine göre hidayete karşılık dalâleti satın alanlar kimlerdir?
SORU:
Kur'ân’ı bilinç ve şuurla anlamadan şuurlu, bilinçli îmân nasıl oluşacak?
SORU:
A’râf-30’a göre dalâlet üzerlerine hak olanlar Zuhrûf-36, 37’ye göre Rahmân'ın zikrinden yüz çevirip kendilerini hidayette zannedenler arasında bir illiyet rabıtası var mı?
SORU:
A’râf 30, Bakara 16 ve Zumer 17 arasında bir ilişki vardır, diyebilir miyiz?
SORU:
Âli İmrân Suresinin 164. âyet-i kerimesi ve Cuma Suresinin 2. âyet-i kerimesinde "Ondan önce Allahû Tealâ’nın açık bir dalâletteydiniz." demesi, Allah’a ruhun ulaştırılmasının farz olduğu tebliğ edilmeden önce açık bir dalâletteydiniz anlamına geliyor diyebilir miyiz?
SORU:
Bakara-41 ve 42 ve Âli İmrân Suresinin 71. âyetlerine göre hakkın batılla karıştırılması ve hakkın gizlenmesi konularına açıklık getirir misiniz? Hidayet ve dalâleti bir ölçü olarak ele alacak olursak bu durumda hak ile hidayet arasında nasıl bir ilişki vardır?
SORU:
Yûnus 45'e göre dünya hayatında insan ruhunun Allah'a ulaşmasını yalanlayanların Bakara 159'a göre ispat vasıtalarını ve hidayeti gizleyenlerin Bakara-38 ve Yûnus-62, 63, 64'e göre hakkı batılla karıştırıp hakkı gizleyenler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Yunus’a göre medreselerde okunmayan ders konusuna açıklık getirir misiniz? Bu dörtlüğün Ankebût 49. ile bir ilişkisi var mıdır?
SORU:
Allah’a ulaşmayı dilemeyenler dalâlette bırakıldığına göre, Ra'd-27’de Allah’ın hidayete erdirdiği kişilerin dünya hayatında Allah’a ulaşmayı dileyenler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
İbrâhîm-4, İsrâ-15 ve Tâhâ-134’e göre her zaman parçasında, her kavimde resûl olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Her devirdeki kavim resûlleri arasından Âli İmrân-179’a göre seçilen, Cinn-26, 27’ye göre Allah’ın kendisine gaybı bildirdiği, tasarruf rızasının sahibi devrin imamının Secde-24’e göre sabrın sahibi ve âyetlere yakin sahibi olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Allah’a ulaşmayı dilemeyerek diğer insanların da dalâletine sebebiyet verenlerin uzak dalâlette olduklarına ve ebedî olarak cehennemde kalacaklarına delil olarak Nisâ Suresinin 167, 168, 169. âyetlerini gösterebilir miyiz?
SORU:
Câsiye-23’e göre hevalarını ilâh edinen Allah’a ulaşmayı dilemeyenlerin, Bakara-78’de açıklanan Kitab’ı bilmeyenler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Bir insanın said veya şâkî olması ana karnında mutlak kudret tarafından mı tespit edilir? Allah'ın dalâlette olarak yarattığı bir insan hidayete erebilir mi?
SORU:
Allah'a ulaşmayı dilemeyen kişi dalâlette midir?
SORU:
En’âm-39 ile Nisâ-175 arasında bir ilişki vardır diyebilir miyiz?
SORU:
Fıska düştüğümüzü nasıl anlarız? Dalâlet nedir?
SORU:
Tevbe-32’deki kâfirler ile Nisâ-167, 168, 169’daki kâfirler arasında bir illiyet rabıtası var mıdır?
SORU:
Hidayet nedir? Kimler hidayettedir, kimler dalâlettedir? Kur'ân ışığında aydınlatır mısınız?
SORU:
Mu’min 83'te belirtilen ilmiyle övünenlerle, Câsiye 23'te belirtilen bir ilim üzere dalalette bırakılanların arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
İsrâ 15 ve Sebe 27'ye göre Allah’ın bütün devirlerde, bütün kavimlere resûl gönderdiği ve kıyâmete kadar da göndereceğini söyleyebilir miyiz?
SORU:
İnsanların kendi gayretleriyle hidayete eremeyeceklerine delil olarak Mu’min 38, Rahmân 33, Duhâ 7. âyetlerini gösterebilir miyiz?
SORU:
A'râf 30’a göre Allah’a ulaşmayı dilemedikleri için dalâlatte kalan ve hidâyete eremedikleri halde hidâyette olduklarını da zanneden insanların A'râf 9’a göre Allah’ın âyetlerine zulmettiklerini söyleyebilir miyiz?
SORU:
Hadîd-13, 14’te açıklanan münafıklar, dünya hayatında Allah'a ulaşmayı dilemeyip tagut tarafından Allah ile aldatılanlardır diyebilir miyiz?
SORU:
Beled Suresinin 10, 11, 12, 13. âyet-i kerimeleri ile İnsân Suresinin 3. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Allah’a ulaşmayı dilemeyenlerin akıbeti nedir?
SORU:
Başkalarının dalâletine sebep olanlara Allahû Tealâ mağfiret ediyor mu?
SORU:
En’âm 130, 131, Hud-117 ile Kasas-59 arasında bir ilişki var mı?
SORU:
Nisâ-116, 167, 168, 169’a göre uzak dalâlette olup insanları Allah yolundan men eden Allah’ın mağfiret etmedikleri zalimler ile Ahzâb-67, 68’de belirtilen sâdat ve kübera arasında bir illiyet rabıtası var mıdır?
SORU:
Ra’d-27 ve Zumer-23'teki Allah’ın dilediğini hidayete erdirmesi ve dilediğini dalâlette bırakmasına göre Allah’a yönelen, Allah’a ulaşmayı dileyenlere hidayetçi vardır diyebilir miyiz?
SORU:
Mâide Suresinin 16. âyet-i kerimesi ile En’âm Suresinin 125. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mı?
SORU:
Bakara-159 ile Bakara-174 ve 175. âyetler arasında bir ilişki var mı?
SORU:
Bakara-10, Hacc-54 ve Zumer-22 âyetlerinde belirtilen kalbin kasiyet bağlaması ve kalpte maraz oluşmasının muhtevasını izah eder misiniz?
SORU:
Mu’min-83’de belirtilen ilmiyle övünenler ile Câsiye-23’de belirtilen bir ilim üzere dalâlette bırakılanlar arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
"İnsanlar üzerine öyle bir gün gelecek ki İslâm’ın yalnızca ismi, Kur’ân’ın ise resmi kalacaktır...." hadîs-i şerifini Kur’ân-ı Kerim ışığı altında açıklar mısınız?
SORU:
Hûd-19 ile Nisâ-167, 168, 169 arasında bir ilişki vardır diyebilir miyiz?
SORU:
"Bütün insanlar doğuştan dalâlettedir." diyorsunuz. Bütün insanlar günahsız olarak doğmuyorlar mı?
SORU:
Lokmân Suresinin 33. âyet-i kerimesinde belirtilen aldatıcıların, insanları Allah ile aldatmasının muhtevasını izah eder misiniz?
SORU:
En’âm 125 ve Ra’d 27'ye göre Allahû Tealâ, Allah’a ulaşmayı dileyenin göğsünü teslime açacaktır diyebilir miyiz?
Benzer konular
Ulûl’emr
Abd ve Abid
Adak
Af ve Mağfiret
Ahir zaman
Ahiret
Ahsen Örnek
Ahsen-i Takvim
Akletmek
Amel Defteri
Âmellerin Boşa Gitmesi
Âmenû
Amilussalihat
Ashab-ı Yemin
Âyet
Azap
Azîm Kavramları
Basar
Beas Etmek (Vücuda Getirmek)
Bereket
Boşanma
Büyü, Sihir, Hüddam
Cemaatler
Cezbe
Cihad
Cinler ve Melekler
Cüz'i İrade
Dabbet'ül Arz
Davete İcabet Etmek
Derece Kaybetmek
Derece Kazanmak
Devrin İmamı
Dîn
Dîn Günü
Divan-ı Salihîn
Dua
Duhan Olayı
Dünya
Dünya Mutluluğu
Ebrar
Ehl-i Beyt
Ehl-i Tezekkür
Emanetler
Emaniye
Emr
En Güzele Ulaşmak
Esma-ul Husna
Eşref-i Mahlukât
Evliyalık ve Ermişlik
Evvab
Farz
Fasık
Felaha Ermek
Ferâset
Fetret Dönemi
Feyz Almak
Fırkalara Ayrılmak
Fısk
Füccar
Gaflet
Gavs
Gayb
Gayy Yolu
Göğsün Teslime Açılması
Gök Katları
Göklerin Orduları
Günah
Günahların Örtülmesi
Hadîs
Hafiz
Hak
Hakk Günü
Hakkı Batıla Karıştırmak
Hamd ve Şükür
Hanif Dîni
Hanif Fıtratı
Haremlik-Selamlık
Hayat Filmi
Hayır ve Şer
Hayız
Hayrul Beriyyeh
Helal ve Haram
Hevalarını İlâh Edinenler
Hicret
Hidayet
Hikmet ve Hikmetin Ötesi
Himmet
Hristiyanlık
Huşu
Huzur
Huzur Namazı
Hüsran
Islah Edici Amel Yapmak
İdrak Etmek
İftira
İhlâs
İhsan
İki Kat Azap
İlahi İrade
İlham
İlm’el yakîn, Ayn’el yakîn, Hakk’ul yakîn
İlm-i Ledün
İmtihan
İnsan ve Şeytan
İnsanlardan Bir İpe Sarılmak
İrade
İrfan
İrşad
İstiane
İstikamet Üzere Olmak
İşitmek
İştiyak
İzin Günü
Kabir Azabı
Kader ve Kaza
Kadın ve Erkek
Kâfir
Kâlû Belâ
Kanitin
Kasitûn
Kavim Resûlleri
Kazandığımız ve Kaybettiğimiz Dereceler
Kefaret
Kısas
Kudret Denizi
Kul Hakkı
Kul Olmak
Külli İrade
Liyakat
Mağfiret
Mahzuniyet
Makam-ı Mahmut
Marufla Emretmek
Mehdi Resûl
Mensuh Âyetler
Mezhepler
Miras
Mizan
Mucize
Muhsinler
Muktesid
Musibet
Mutluluk
Mücrim
Müfsid
Müjdelemek
Mü'min
Münafık
Münker ve Fuhuş
Münkerden Nehyetmek
Mürid
Mürşid
Müslümanlık
Müşrik
Müzeyyen Olmak
Nasip-Kısmet
Nasuh Âyetler
Nazar
Nezir
Nikah
Ni'met
Niyet
Ölüm
Peygamber Efendimiz
Peygamberler
Rabıta
Rakamlı Kitap
Rasihûn
Resûl ve Nebî
Resûle Sevgi ve İtaat
Resûlü Vekil Tayin Etmek
Rızık
Ruhun Allah'a Ulaşması
Rûyetullah
Rüşt Yolu
Rüya
Sabikûn
Sadaka
Sadat ve Kübera
Sâdikûn
Sahabe
Said (Cennetlik, Mutlu)
Salah
Salih Âmel
Savaş
Sevap -Günah
Seyri Sülûk
Sıratı (Cehennem) Cehîm
Sıratı Mustakîm
Sultan
Sure
Sünnet
Şâkî (Bedbaht, Cehennemlik)
Şefaat
Şehit Olmak
Şeriat
Şeriat Kitapları
Şeytan
Şeytana Kul Olmak
Şirk
Tâbiîn
Tabiîyet
Takva
Tarik ve Tarikat
Tarîki Mustakîm
Tasavvuf
Tayyi Mekân
Tebe-i Tâbiîn
Tebliğ
Tedebbür
Tek Fırka (Fırka-i Naciye)
Tesbih
Tesettür
Teslim
Teslim Yurdu
Tevekkül
Tezekkür
Tilavet
Tövbe
Tövbe-i Nasuh
Uhud Savaşı
Ulul'elbab
Uyku
Ümmet
Ümmül Kitap
Vahiy
Veli Resûller
Vesvese
Yahudilik
Ye'cüc ve Me'cüc
Yemin, Misak ve Ahd
Yerlerin Orduları
Yevm-il Ahir
Yevm-il Evvel
Zikir Ehli
Zulumât