Ana Sayfa
"Gışavet" konulu sorular
Anasayfa
» "Gışavet" konulu sorular
"Gışavet" konulu sorular
Aşağıda, Efendi Hazretleri İmam İskender Ali Mihr'e sorulan "Gışavet" konulu sorular listelenmiştir.
"
"Gışavet" konulu sorular
" için, toplam
81
sonuç arasından
1 - 81
arası sonuçlar
SORU:
Â’raf-146 ile Câsiye-23’ün muhtevası arasında bir ilişkiden bahsedebilir miyiz?
SORU:
Bakara 6 ve 7 ile Munâfikûn Suresi 6. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Bizlere inşallah gözlere hicab-ı mesturenin, basar hassasına gışavetin, kalbe ekinnetin, kulaklara vakranın ne zaman konduğunu yani bunların doğuştan mı yoksa daha sonra mı konduğunu açıklar mısınız?
SORU:
En’âm 48.'e göre resûllerin uyarma ve müjdeleme görevini; Bakara 6 ve 7'ye göre uyarılmayanlar açısından, Fâtır 18 ve Yâsin 11'e göre ise uyarılanlar açısından bizlere açıklar mısınız?
SORU:
Yûnus 99 ve Muddessir 54, 55 ve 56'ya göre 'Allah’ın dilemesi' kavramına açıklık getirir misiniz?
SORU:
Kişi hacet namazını kıldığı zaman Allah’ın tayin ettiği mürşidi mi görür, yoksa gönlünde yatan kişiyi mi görür? Bazı cemaatlerdeki kardeşlerimiz hacet namazı kıldıklarını ve kendi liderlerini gördüklerini iddia ettiler. Hatta kendi mürşidlerinin devrin imamı olduğunu da hacet namazında gördüklerini iddia ediyorlar.
SORU:
Mulk Suresinin 22. âyet-i kerimesi Sıratı Mustakîm üzerine olanların hidayete erebileceğini anlatıyor diyebilir miyiz? Âyetteki yüzüstü yürüyenler Allah’a ulaşmayı dilemeyenlerdir diyebilir miyiz?
SORU:
Bakara Suresinin 87. ve Mu’minun Suresinin 44. âyet-i kerimelerinde resûllerin ardı arkası kesilmeksizin geldiği belirtiliyor olmasına rağmen bugünkü islâm tatbikatında buna inanılmıyor olması, insanların resûllere tâbî olmayıp dalâlette kalmalarını sağlayan en önemli sebeptir diyebilir miyiz?
SORU:
Zumer Suresinin 45. âyet-i kerimesi ile İsrâ Suresinin 46. âyet-i kerimesi arasında bir illiyet rabıtasından söz edebilir miyiz?
SORU:
Zumer 45’de Allah’tan bahsedildiği zaman sıkıntı duyan insanların, bu sıkıntıyı duymalarının sebebi İsrâ 45 ve 46’da anlatılıyor diyebilir miyiz?
SORU:
Sebe 20'yi açıklar mısınız? Bakara Suresinin 256. âyet-i kerimesine göre; tagutu inkâr edenlerin mü’min, Zuhrûf Suresinin 33. âyet-i kerimesine göre; Rahmân’ı inkâr edenlerin şeytana tâbî olup 72 fırkanın hepsini muhtevasına alanlar olduğunu söyleyebilir miyiz? Günümüzde, dünya hâkimiyetine soyunan İllüminati taraftarlarının, Rahmân’ı inkâr edenler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Hûd 119'da buyrulduğu üzere, cehenneme giden insanların Bakara Suresinin 18. âyet-i kerimesine göre Allah’a ulaşmayı dilemeyenler olduğunu söyleyebilir miyiz? A’râf Suresinin 179. âyet-i kerimesine göre ise hicab-ı mesture, vakra ve ekinnet sebebiyle ölü olarak yaşayanlar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Başlangıçta kalbinde engeller olmadığı halde davete icabet etmeyen bir insanın, karşı geldikten sonra kalbinde engeller olduğu zaman Allah'a ulaşmayı dilemesi nasıl gerçekleşebilir? Bu kişide idraki oluşturacak olan şey nedir?
SORU:
Allah’a ulaşmayı dilemeyi isteyen kişinin önündeki engeller ve kolaylıklar nelerdir?
SORU:
Mu’minun 44 ve Bakara 87’de Allahû Tealâ resûllerini ardarda gönderdiğini söylüyor. Bu resûllerin bir kısmı dönemin huzur namazının imamları, bir kısmı nebî aynı zamanda kavimlere gelen resûller de ardarda geldi diyebilir miyiz?
SORU:
Muhammed 17'yi açıklar mısınız?
SORU:
Neml 81'e göre “âyetlere îmân etmenin” hangi kademede gerçekleştiğini anlatır mısınız? Bu kişiler 3. basamaktaki Allah'a ulaşmayla ilgili âyetlere inananlar mıdır?
SORU:
Neml 81 ve Ankebût Suresinin 5. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır? Bu âyet-i kerime hangi basamaktakileri buyurmaktadır?
SORU:
En'âm 25’de özellikleri belirtilen kişilerin Enfâl 23’de belirtilen Allah’ın hayır görmediği kişiler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
En'âm 26 ile Nisâ 167 arasında bir ilişkiden (bir illiyet rabıtasından) bahsedebilir miyiz?
SORU:
Peygamber Efendimiz’in hicreti esnasında olan bir olay sonucu inen âyet-i kerimeyi açıklar mısınız?
SORU:
İsrâ Suresinin 45 ve 46. âyetlerine göre kişilere Allah’ın daveti ulaştıktan sonra, bu davetin reddedilmesi halinde engeller devreye girmekte. Buna göre Allah’a ulaşmayı dileyenlere Rahîm esmasının tecelli etmesiyle hangi işlemler gerçekleşmektedir? Bizlere izah eder misiniz?
SORU:
Hacc Suresinin 54. âyet-i kerimesine göre kalbe ihbatın konularak, kalbin muhbit kılınmasının, bu engellerle nasıl bir ilişkisi vardır? Kalbin muhbit kılınmasını, kişinin başlangıçta ölü iken, Allah’ın bu kişiyi hayata getirdiğine bir remz olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Meryem Suresinin 71. âyet-i kerimesine göre, Allahû Tealâ’nın ilâhi kompüter sistemi ile cennete veya cehenneme gidecek olanların kesin bir şekilde ayrımının yapmasının, kişinin kalbinde bulunan ihbat veya küfürle nasıl bir ilişkisi vardır?
SORU:
Enfal 24’te belirtilen davetin Allah’a ulaşmayı dilemeye davet olduğunu anlayabilir miyiz?
SORU:
Enfal 24’te belirtilen hayat vermenin Allah’a ulaşmayı dileyen kişiye verilen ihsanlarla zahiri âlem için dirilmesi olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
A’râf 146 ve 147’de bahsedilen “Gayy yolunu görseler kabul ederler.” denilen kişiler, İsrâ 45 ve 46’da kendilerine gönderilen bir elçinin Allah'ın Ahdallahisini hatırlatması sonucu Allah'a ulaşmayı dilememesi neticesinde gayy yolunu tercih etmiş ve red etmesi sebebiyle de amelleri boşa gitmiştir diyebilir miyiz?
SORU:
Fussilet Suresinin 5. âyetinde geçen kişilerin engellerin olma sebebini bizlere açıklar mısınız?
SORU:
Hucurat 14'te “Biz de îmân ettik.” diyen insanların, aslında kalben Allah’a ulaşmayı tasdik etmeyenler olduğunu ve Allahû Tealâ’nın bu sebebe dayalı olarak amellerinden eksiltme yaptığı insanlar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Furkan sahibi olmak acaba nedir?
SORU:
Hucurât-14 ve 15. âyet-i kerimelerini açıklar mısınız? Hucurât-14’te; “Biz de mü’min olduk.” diyenlere Yüce Rabbimizin, Hucurât-15 ile verdiği cevabı ve mü’min olma standartlarını açıklar mısınız?
SORU:
Enfâl 29’da biz Allah’a ulaşmayı dileyenlere verdiği 7 furkanın insanlardan Allah’a ulaşmayı dileyenlerin, vahiy lîsanını anlayabilmesi ve teslim olabilmesi için Allah’ın bir nusreti diyebilir miyiz?
SORU:
Bakara 6-7’de belirtilen kişilerin muhtevasının, İsrâ 45-46’da belirtilen kişilerle aynı olduğunu ve bu kişilerin; “Biz Allah’a inanıyoruz ve îmân ediyoruz” demelerine rağmen, Hucurat 14’e göre kalplerine îmân yazılmadığından mü’min olamayacaklarını, ebedî cehennemde olacakların bunlar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Başlangıçta Allah'a ulaşmayı dileyenlerin Allah’ı vekil tayin etmesiyle irademizin İlâhi İrade'ye kısmî teslimi söz konusu. Bu irade tesliminde hidayetlerimiz arttıkça tevekkülümüzle birlikte kısmî teslimi de artıyor. Ve sonuçta 7. hidayet ile beraber tam irade teslimi oluşuyor diyebilir miyiz?
SORU:
Neml-81 ve Bakara Suresinin 18. âyet-i kerimesi ve Rûm Suresinin 53. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki vardır diyebilir miyiz?
SORU:
Kamer 17'de geçen Kur’ân’ın zikirle kolaylaştırılması olayının, İsrâ 45 ve 46, Bakara 151 standartlarında gerçekleştiğini söyleyebilir miyiz?
SORU:
Amellerin boşa gitmesi veya silinmesi olayını bize açıklayabilir misiniz?
SORU:
Bakara- 6 ve 7’nin muhtevasıyla A'râf-179’un muhtevasını birleştirdiğimizde, rüştünü ispat edip de Allah’a ulaşmayı dilemeyenlerin hepsinin küfürde ve dolayısıyla cehennemlik olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Lokmân 20 ile Câsiye 23 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Bakara-16 ile Yûnus-45 arasında bir ilişki var mı? Allah’a ulaşmayı yalanlayanlar hidayet yerine dalâleti satın alanlardır diyebilir miyiz?
SORU:
Enfal Suresinin 24. âyet-i kerimesindeki hayat veren şeylerin neler olduğunu bizlere açıklar mısınız?
SORU:
Günümüz dîn öğretisinde Allah’a ulaşmayı dileme inancı ve talebi yok. Kur’ân’da ise bu, mutluluğun ve kurtuluşun temel ve olmazsa olmaz farzıdır. Ruhun Allah’a ulaşmasını açıklar mısınız?
SORU:
Kalbe konulan ekinnet, fizik vücudun kalbine mi yoksa nefsin kalbine mi konuluyor?
SORU:
Sohbetlerinizden anladığım kadarıyla idrak hassasının çok önemli olduğunu anlıyorum.Her geçen gün anlattığınız sohbetlerle bizdeki bu furkanın gelişimi nasıl olmaktadır?
SORU:
Yûsuf 53 ve Zuhruf 36 ile Nisâ 175 arasında bir ilişki var mıdır? Nisâ 175'e göre Allah’ın Rahîm esması sadece Allah’a ulaşmayı dileyenlere tecelli eder diyebilir miyiz?
SORU:
İsrâ 45-46’da zikrederek Kur’ân âyetlerini tek tek anlatmasında, anlattığını gene aynı âyette onlar Allah’a ulaşmayı dilemezler demesiyle anlatılanın ölmeden ruhun Allah’a ulaştırılmasının farz olduğunun anlatılmasının mânâsı çıkıyor diyebilir miyiz?
SORU:
Câsiye 23 ve Rûm 30, 31'e göre, nefslerini kendilerine ilâh edinenlerin Allah’a ulaşmayı dilemeyen ve bugün ilim sahibi olduklarını zanneden insanlar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Tebliğe muhatap olup pozitif yönde etkilenmeyenlerin, Bakara-6 ve 7’ye göre hassalarına Allah’ın engeller koyduğunu, İsrâ-45 ve 46’ya göre uzuvlarına engeller konulanların tebliğe tepki gösterenler ve A'râf-179’a göre Allah’ın âyetlerinden gâfil olanlar olduğunu diyebilir miyiz?
SORU:
Bakara-8'de, Allah’a ve yevm’il âhire iman ettiklerini bilirtenlerin, Hucurat-14'de belirtilen münafıklar olduğunu ve bu insanların muhtevalarını izah eder misiniz?
SORU:
Bakara-171 ile A’râf-179 arasında bir ilişkiden bahsedebilir miyiz?
SORU:
Enfâl-29'da geçen âmenûların henüz takva sahibi olmamış yani Allah'a ulaşmayı dilememiş insanlar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Câsiye-23’e göre hevalarını ilâh edinen Allah’a ulaşmayı dilemeyenlerin, Bakara-78’de açıklanan Kitab’ı bilmeyenler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Mâide Suresinin 71. âyet-i kerimesindeki kör, sağır ve dilsiz olanlarla, İsrâ Suresinin 44, 45. âyetlerindeki kör-sağırlar arasında bir bağ var mıdır? Maide Suresinin 71. âyet-i kerimesindeki kör ve sağırlar, Allah’a ulaşmayı diledikten sonra fıska düşenler midir?
SORU:
En’âm Suresinin 36. âyet-i kerimesine göre ölmeden evvel ruhen Allah'a ulaşabilmek için Allah'a ulaşmayı dileyip dirilmek gerekir diyebilir miyiz?
SORU:
Evliya Çelebi'nin mevlitteki sözleri, Enfâl-29’daki furkanlarla günahların örtülmesidir diyebilir miyiz?
SORU:
Tegâbun 11. âyet-i kerimesini açıklar mısınız?
SORU:
Yasin-4, Mu’minun-73, Şura-52 ve Hacc-54 âyetleri ışığında, Sıratı Mustakîm ve âmenû kavramlarını açıklar mısınız?
SORU:
En’âm-39 ile Nisâ-175 arasında bir ilişki vardır diyebilir miyiz?
SORU:
En’âm 36'da belirtilen ölülerin işittikten sonra, Enfâl 29'un muhtevasında bulunan furkan gereğince dirildiklerini söyleyebilir miyiz?
SORU:
Cinn 13 ile Bakara 2 arasında işitmekle takva arasında ilişki var diyebilir miyiz?
SORU:
Mu’min 83'te belirtilen ilmiyle övünenlerle, Câsiye 23'te belirtilen bir ilim üzere dalalette bırakılanların arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Neml 80'de belirtilen ölülerle, İsrâ 45 ve 46'da belirtilen kalplerinde engeller bulunanlar arasında bir ilişkiden bahsedebilir miyiz?
SORU:
Kehf-57 ve Bakara-7 arasında illiyet rabıtası var mı?
SORU:
Sadece hassaları engelli insanların Allah'a ulaşmayı dilememelerinin yanı sıra Allah'a ulaşmaya inanmadıklarını da söyleyebilir miyiz?
SORU:
Engeller açısından, hiç tebliğ almamış engeli bulunmayanlar, sadece hassaları engelli olanlar, sadece uzuvları engelli olanlar, hem hassaları hem uzuvları engelli olanlar ve Allah'a ulaşmayı dileyen ihbatın sahibi olanlar seklinde 5 çeşit insan tespit ettim. Bu tespitim doğru mudur? Eğer doğruysa bu insanların davranış biçimleri arasındaki temel farklılıklar nelerdir?
SORU:
A'râf-172’ye göre tebliğe inanmayan kişilere Allahû Tealâ’nın ceza olarak verdiği vakra, ekinnet ve hicab-ı mesturenin kıyâmet günü kaldırılması olgusu olduğu söylenebilir mi?
SORU:
İdrakimiz Allah’a ulaşmayı dilemediğimiz zaman mı açılır?
SORU:
Allah’a ulaşmak davetine henüz muhatap olmamış bir insan için kör, sağır ve dilsizdir diyebilir miyiz?
SORU:
Daha önce tebliğe karşı çıkıp engeller konulan insanların kurtuluşu mümkün müdür?
SORU:
Bakara 18. ve Zuhruf 40'a göre körlükten, sağırlıktan, dilsizlikten ve dalâletten kurtulamayanların hidayete icabet etmeyenler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Neml-81’de ve Rûm-53’e göre Allah'ın âyetlerine inanmakla hidayet müessesesinin çalışması, engellerden kurtulma ve teslim arasında nasıl bir ilişki vardır?
SORU:
Allahû Tealâ Allah’a ulaşmayı dileyenler ile hassalarını ve hem hassalarını hem uzuvlarını kapattığı insanlara farklı sayıda mı furkan veriyor?
SORU:
Rûm-31’i ve Enfâl-29’u devreye aldığımızda ahirete inananların Allah'a ulaşmayı dileyenler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Enfâl 29’da ifade buyrulan henüz Allah’a ulaşmayı dilememiş olanların âmenû oluşuyla Bakara-62’de ifade edilen 3 grubun âmenû olmasıyla ilgili, arada bir ilişki vardır diyebilir miyiz?
SORU:
En'âm 155 ve Enfal 29’u açıklar mısınız? Bu iki ayet arasında bir ilişki vardır diyebilir miyiz?
SORU:
Mâide Suresinin 16. âyet-i kerimesi ile En’âm Suresinin 125. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mı?
SORU:
Mu’min-83’de belirtilen ilmiyle övünenler ile Câsiye-23’de belirtilen bir ilim üzere dalâlette bırakılanlar arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Neml-80’de belirtilen ölülerle İsrâ-45, 46’da belirtilen kalplerinde engel bulunanlar arasında bir ilişkiden bahsedebilir miyiz?
SORU:
Muhammed-16’da belirtilen ilimden nasibi olmayanlarla İsrâ-45, 46’da belirtilen kişiler arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Bakara-18 ile Bakara-171 arasında bir ilişki var mıdır? Bu âyetlere göre Allah'a ulaşmayı dilemeyenler kâfirlerdir diyebilir miyiz?
SORU:
Tebliğe karşı çıkmayanların hassalarına, karşı çıkanların uzuvlarına engeller konduğunu buyurmuştunuz. Bu konuyu bir kere daha açıklar mısınız?
Benzer konular
Ekinnet
Engeller
Furkan
Hicab-ı Mesture
İhbat
Kalbe Îmân Yazılması
Kalplerin Tab Edilmesi
Vakra