Ana Sayfa
"Allah'a Kul Olmak" konulu sorular
Anasayfa
» "Allah'a Kul Olmak" konulu sorular
"Allah'a Kul Olmak" konulu sorular
Aşağıda, Efendi Hazretleri İmam İskender Ali Mihr'e sorulan "Allah'a Kul Olmak" konulu sorular listelenmiştir.
"
"Allah'a Kul Olmak" konulu sorular
" için, toplam
81
sonuç arasından
1 - 81
arası sonuçlar
SORU:
Allah’ın istediği gibi bir kul olabilmemiz için ne yapmamız gerekir?
SORU:
Allah'a ibadet etmek demek O’na kul olmak değil mi?
SORU:
Allah ile olmanın zevkini, O’nunla olmanın mutluluğunu bize anlatabilir misiniz?
SORU:
Allah’ın istediği şekilde iyi bir kul olabilmek için bir kişi nelere dikkat etmelidir?
SORU:
Allah’a kul olmak için İslâm’ın 5 şartı yeterli midir?
SORU:
Âli İmrân 64 ve Zumer 17’ye göre ancak Allah’a kul olmak yani şeytana kul olmaktan içtinap ederek Allah'a yönelmek sadece Allah'a kul olmak, dünya hayatında ruhen Allah'a ulaşmayı dilemekle mümkündür, diyebilir miyiz?
SORU:
Allah ile kul arasına aracı olur mu?
SORU:
Zuhrûf 61, Zuhrûf 64 ve Tevbe 100 arasındaki ilişkinin sonucunu, Allah’a ulaşmayı dileyenlerin Sıratı Mustakîm üzerinde olanlar olduğuna ve kulluğun Allah’a ulaşmayı dilemekle başladığına bir delil olarak gösterebilir miyiz?
SORU:
Allahû Tealâ Zâriyât 56'da buyuruyor ki: "Ben, insanları ve cinleri (başka bir şey için değil, sadece) Bana kul olsunlar diye yarattım." İnşaallah sizden Allahû Tealâ’nın insanları Kendisine kul olmak için yaratmasının maksadının, insanların mutluluğu olduğunu öğrendik. Nahl 36'da buyrulan "Allah’a kul olup hidayete ulaşanların" mutluluğa ulaşanlar olduğunu, hidayetin mutluluk olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Mâide 119'a göre "Allah’ın razı olması" demek, kulluk görevini yerine getirmek demek olduğunu ve bu seviyeye ulaşanların, en büyük mükâfat dolayısıyla, irade teslimindeki kulluktaki en büyük mutluluğa ulaşacağını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Tevbe 100'e göre "Allah’ın razı olması" demek, kulluk görevini yerine getirmek demek olduğunu ve bu seviyeye ulaşanların, en büyük mükâfat dolayısıyla, irade teslimindeki kulluktaki en büyük mutluluğa ulaşacağını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Bu dünyada ve ahirette korku olmaması ve mahzun olmamayı biraz daha açar mısınız?
SORU:
Zâriyât 56 ve Bakara 21'e göre Allahû Tealâ’nın insanları aynı zamanda takva sahibi olmaları için yarattığını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Fâtiha ile Nisâ-69 arasındaki ilişkiyi izah eder misiniz?
SORU:
Bazı insanlar; “Allah ile kul arasına kimse giremez.” diyor. Bazıları da; “Mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır.” diyorlar. Benim bu konuda bilgim olmadığı için nasıl inanmam gerekir. Bu konuları açıklayabilir misiniz?
SORU:
Kur'ân-ı Kerim'de şeytanın Allah'ın muhlis kullarına dokunamayacağını bildirilmiştir. Biz nasıl muhlis kullar olabiliriz?
SORU:
Allah’a layık bir kul olmak istiyorum. Bunu mürşidsiz gerçekleştiremez miyim?
SORU:
Allah'ın istediği gibi bir kul olabilmemiz için ne yapmalıyız?
SORU:
En’âm 48 ile Zumer 17 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Nahl 36, Yâsin 60, 61, 62 ile Zumer 17 arasında bir illiyet rabıtası var mı? Dünya hayatında ruhen Allah’a ulaşma dileğinin bir cennet müjdesi olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Biz herkesten farklıyız, biz Allah’a en yakın gurubuz ifadesinden kasıt nedir? Açıklar mısınız?
SORU:
Allah’ın istediği gibi bir kul olabilmek hangi şartlara bağlıdır?
SORU:
Salih kul olmak için neler yapmalıyız?
SORU:
Bakara Suresinin 156. âyet-i kerimesi ve Zariyat Suresi 56. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?” Allah'a kul olmak, Allah için olmaktır ve bu ancak Allah'a ulaşmayı talep edip, O’na ulaşmakla mümkündür diyebilir miyiz?
SORU:
Bakara 156, Zariyat 56 ve Zumer 17 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Dîn günü ve yevm’il Hakk kavramlarını izah eder misiniz?
SORU:
Allahû Tealâ Fatır 28’de "Kulların içinde ise Allah’tan ancak alim olanlar, huşû duyar içleri titrer" buyuruyor. Allah’a ulaşmayı dilemeyi inkar eden Yunus 7’ye göre; Allah’ın âyetlerinden gafil olan günümüz din profesörleri ile âyette açıklanan huşû sahibi alimler arsında bir fark var mı? Açıklar mısınız?
SORU:
Nahl Suresinin 36. âyet-i kerimesi ile Zumer Suresinin 17. âyet-i kerimesine göre; şeytandan yani taguttan (insan ve cin şeytanlardan) içtinap etmekle, kavmin resûlünün Allah’a daveti arasında bir ilişki var mı? Taguttan içtinap etmek, ancak resûlün Allah’a olan davetine icabet etmekle mümkün olur diyebilir miyiz?
SORU:
Âli İmrân 108 ile Nahl 36’da belirtilen hak olma arasındaki ilişkiyi açıklar mısınız?
SORU:
Fussilet 30 ile Ahkâf 13 arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Yâsîn Suresinin 60. âyet-i kerimesinde buyrulan kul olmanın seviyesiyle, bulunulan Sıratı Mustakîm birbirine paralel midir? Meselâ nefsin tesliminde, kulluk derecesinde kişi nefsin Sıratı Mustakîm’i üzerinde midir?
SORU:
Yâsîn 60, 61 ve 62. âyet-i kerimeleri ile Nahl Suresinin 36. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Muhammed 19'da geçen mü'min erkeklerle mü'min kadınların, Mümtehine 12'deki gibi tâbî oluştan evvelki bir seviyede mü'min olduklarını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Allah'ın istediği bir kul olabilmemiz için acaba ne yapmalıyız?
SORU:
Zumer 36 ile Zumer 23 âyetleri ile Nahl Suresinin 36. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Allah’a inanmak âmenû olmak mıdır acaba?
SORU:
İnsanların cehennemden kurtuluşları sadece bizim gayretimizle mi yoksa Allah'ın ihsanıyla mı olur?
SORU:
Kişi ruhunu Allah'a ulaştırdıktan sonra Allah'ın kulu olmuş mudur?
SORU:
Allah'a yakınlık ve mutluluk arasında acaba nasıl bir bağlantı vardır?
SORU:
Kul mutlaka cennete girmek için mi ibadet etmeli? Acaba yeminlerden korktuğu için mi ibadet etmeli?
SORU:
Ra’d 36’ya göre Allah’a kul olan kişi için şirkte değildir diyebilir miyiz? Yine Rûm 31’e göre şirkte olmayanların Allah’a ulaşmayı dileyerek takva sahibi olanlar olduğunu, takva sahiplerinin de Âli İmrân 15, Ra’d 35’e göre cennete gidenler olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Bakara 156'daki Allah için olmakla, Allah'a ulaşmayı dilemek arasındaki ilişkiyi açıklar mısınız?
SORU:
Yâsin 60-61, Fâtiha 4-5, Nahl 36 âyetleri Allah’a kul olmak için; Allah, insan ve resûl ilişkisini ispatlıyor diyebilir miyiz?
SORU:
Allah’a kul olmak ve Allah’a kulluk etmek aynı kavramlar mıdır?
SORU:
En’âm 87 ve 88’e göre Allahû Tealâ, Sıratı Mustakîm ile dilediğini hidayete erdirir. En’âm 88’de eğer şirk koşsalardı amelleri boşa giderdi buyuruluyor. Buna göre şirkte olup ameli boşa gidenlerin Sıratı Mustakîm'e ulaşamayan En’âm 153’e göre fırkalara ayrılanlar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Kalbimizdeki sevginin artışı ile Allah’a kul olma, yakınlaşma dereceleri arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Allah bizimle beraber olduğunu ve bize şah damarımızdan daha yakın olduğunu söylüyor. Peki, biz Allah’a nasıl yakın olabiliriz?
SORU:
Allah ile nasıl dost olunur? Kalbimdeki duaları nasıl yapacağımı bilmiyorum. Bu konuda bize yol gösterir misiniz?
SORU:
Allah’a kul olmak ile mü’mîn olmanın başlangıç noktası aynı mıdır?
SORU:
Sahabenin Bakara 21'deki emre itaat ederek, Zumer 17'ye göre Allah’a ulaşmayı dileyerek, şeytana kul olmaktan kurtulup Allah’a kul olduklarını söyleyebilir miyiz?
SORU:
İslâm’ın 7 safhasındaki kulluğu gerçekleştirmek ve yaşamak için Allahû Tealâ’nın Nahl 36'ya göre resûller beas ettiğini söyleyebilir miyiz?
SORU:
Enbiyâ 105'e göre yeryüzünde mirasçı olanların, tasarruf rızasına ulaşmış, salih kullar olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Allah'ın istediği bir kul olabilmemiz için ne yapmalıyız?
SORU:
Bütün insanlar doğuştan itibaren Allah'ın kulu mudur? Allah'ın kulu olabilmek için insanın ne yapması gerekir?
SORU:
Kişinin zikrinin artışı ile Allah'a kul olma, yakınlaşma dereceleri arasında nasıl bir bağlantı vardır?
SORU:
Bakara-256’ya göre tagutu inkar edenlerin Zumer-17’ye göre şeytandan kaçınıp kurtulanlar olduğu, A'râf-30’a göre hidayet üzeri olanlar olduğu bir vakaa mıdır?
SORU:
Nahl Suresi 36. âyet-i kerimesi ile A'râf-30 arasında bir ilişki var mı?
SORU:
Yâsîn 60, 61 ve 62. âyetlerini açıklar mısınız?
SORU:
Şeytanın dalâlette bıraktığı kişilerin Nahl-36’a göre dalâlet üzerlerine hak olanlar olduğu kesin mi?
SORU:
İbadetlerle Allah’ın kulu olamıyor muyuz? Allah’ın kulu olabilmemiz için ne yapmalıyız?
SORU:
Kişi ruhunu Allah’a ulaştırdıktan sonra Allah’ın kulu olmuş mudur? Bunu anlatabilir misiniz?
SORU:
İsrâ-15 ve Nahl-36’yı açıklar mısınız?
SORU:
Allah’a yakın olmamız ve istediklerini yerine getirmemiz için ne yapmalıyız?
SORU:
Allah’a yakın olmamız ve istediklerini yerine getirmemiz için ne yapmalıyız?
SORU:
Boşuna Allah’a kul olmaya çalışmamalı mıyız? Çünkü bir türlü samimi bir dilekte bulunamıyoruz ve bu da bizi Allah’ın dostu yapamıyor. Biz cehennem ehli miyiz?
SORU:
Sebe 20 ve Zumer 17'ye göre mü’min olanlar Allah’a yönelenler diyebilir miyiz? Bu âyet-i kerimelerle Bakara 257 ve Nur 21 arasında ilişki var mıdır?
SORU:
Bakara 256'yı Allah'a ulaşmayı dileme ve urvetil vuskâ açısından anlatır mısınız? Bu âyetin Â'raf 146 ve Zumer 17 arasında ilişki var mıdır?
SORU:
Allahû Tealâ'nın insanları niçin yarattığını ve kim için yarattığını açıklar mısınız?
SORU:
Daimî zikre ulaşıp, Allah’ın sevgilisi olabilmek için ne yapmalıyım?
SORU:
Bütün teslimleri yerine getirmemiz şart mı? Getiremezsek ne olur?
SORU:
İnsanların bizim hakkımızdaki düşüncelerine önem vermeden, Allah ile daha çok nasıl birlikte olabiliriz?
SORU:
Tevbe-32’deki kâfirler ile Nisâ-167, 168, 169’daki kâfirler arasında bir illiyet rabıtası var mıdır?
SORU:
Ruhumuzu Allah'a ulaştırmayı kalben niyete almak ile O’nun rızasını kazanabilmeyi, kul olabilme vasfına erebilmeyi niyetimize almak aynı anlamları mı teşkil eder?
SORU:
Kulluk nedir? Nasıl kul oluruz?
SORU:
Nisâ 26. âyet-i kerimesinde ifade edilmiş olan tövbenin Mu’min 60, Bakara 186 ve A’râf 55’te ifade edilen duayla nasıl bir ilişkisi vardır?
SORU:
Bakara Suresinin 21. âyet-i kerimesini açıklar mısınız?
SORU:
Resûlün davetinin Ra'd-36 ve Yûsuf-108’e göre Allah’ın Zat’ına olduğunu söyleyebilir miyiz?
SORU:
Zumer 17’ye göre Allah’a ulaşmayı dileyerek Allah’a yönelenlerin şeytanın kulluğundan kurtulacağını ve Allah’ın kulu olacağını söyleyebilir miyiz?
SORU:
Kasas Suresinin 47. âyet-i kerimesi, Tegâbun Suresinin 11. âyet-i kerimesi ve Bakara Suresinin 156. âyet-i kerimesi arasında bir ilişki var mıdır?
SORU:
Tevbe Suresi 31. âyette “ahbar” olarak itham edilen kişilerin, bu dönemde Allah'ın Kur'ân’daki emirleri yerine, uydurulmuş ve Allah'tanmış gibi insanlara lanse edip, günümüzde inanan insanlara Allah'ın emirlerine değil de kendi uydurduklarına tâbî kılmaları, kendilerini Allah'ın yerine Rab kılması olarak ifade edilebilir mi?
SORU:
Bakara-21 ile Zumer-17 arasında bir ilişki var mıdır?
Benzer konular
Ahsen-ul Husna
Allah
Allah İçin Olmak
Allah Korkusu
Allah Sevgisi
Allah'a Borç Vermek
Allah'a Davet
Allah'a Dost Olmak
Allah'a Düşman Olmak
Allah'a Güvenmek
Allah'a Hizmet
Allah'a İsyan Etmek
Allah'a İtaat
Allah'a Köle Olmak
Allah'a Lâyık Olmak
Allah'a Sarılmak
Allah'a Teslim Olmak
Allah'a Ulaşmayı Dilemek
Allah'a Ulaşmayı Dilememek
Allah'a Yakîn Hasıl Etmek
Allah'ı İnkâr Etmek
Allah'ı Vekil Tayin Etmek
Allah'ın Adaleti
Allah'ın Ahdi
Allah'ın Âyetlerinden Gafil Olmak
Allah'ın Âyetlerine Küfretmek
Allah'ın Âyetlerine Örtmek
Allah'ın Âyetlerini Yalanlamak
Allah'ın Daveti
Allah'ın Dilemesi
Allah'ın Gazabı
Allah'ın Günahları Örtmesi
Allah'ın Günahları Sevaba Çevirmesi
Allah'ın Hesapsız Rızıklandırması
Allah'ın Hükmüyle Hükmetmek
Allah'ın İhsanları
Allah'ın İlmi
Allah'ın İndi (İndi İlâhi)
Allah'ın İpi
Allah'ın Kalbe Ulaşması
Allah'ın Kalpleri Mühürlemesi
Allah'ın Kalpleri Zulmetten Nura Çıkarması
Allah'ın Mağfireti
Allah'ın Nurunu Tamamlaması
Allah'ın Rahmeti
Allah'ın Rızası
Allah'ın Sevgisi
Allah'ın Sünnetullah
Allah'ın Tasarrufu
Allah'ın Tekliği
Allah'ın Vasiyeti
Allah'ın Yardımcısı Olmak
Allah'ın Yolu
Allah'ın Yolundan Men Etmek
Allah'ın Zat'ı
Allah'tan Razı Olmak
Allah'tan Yardım İstemek
İşlerin Allah'a Bırakılması (Tevekkül)
Nebilerin Allah'a Verdikleri Misak