Peygamber Efendimiz (S.A.V)’in tilâvetinin, Necm Suresinin 3. ve 4. âyetlerinde belirtildiği üzere âyetleri vahiy ile açıkladığı, tilâvet ettiği beyan edilmiştir. Bu durumda dîni öğrettiğini zannedenler, vahiy alarak âyetleri tilâvet etmek konusunda sünneti uygulamadıklarını söylememiz uygun olur mu?

Anasayfa » Ana Sayfa » Vahiy » Peygamber Efendimiz (S.A.V)’in tilâvetinin, Necm Suresinin 3. ve 4. âyetlerinde belirtildiği üzere âyetleri vahiy ile açıkladığı, tilâvet ettiği beyan edilmiştir. Bu durumda dîni öğrettiğini zannedenler, vahiy alarak âyetleri tilâvet etmek konusunda sünneti uygulamadıklarını söylememiz uygun olur mu?
share on facebook  tweet  share on google  print  

Peygamber Efendimiz (S.A.V)’in tilâvetinin, Necm Suresinin 3. ve 4. âyetlerinde belirtildiği üzere âyetleri vahiy ile açıkladığı, tilâvet ettiği beyan edilmiştir. Bu durumda dîni öğrettiğini zannedenler, vahiy alarak âyetleri tilâvet etmek konusunda sünneti uygulamadıklarını söylememiz uygun olur mu?

Aslında onlara başka bir yerde daha ters çıkmış olacaksın öyle düşünürsen. Çünkü onlar peygamberlerden başka hiç kimseye vahiy gelmez zannediyorlar. Onu da devreye katarsan, bu tarzda bir işaret mümkün olabilir.

Necm 3:
 

53/NECM-3: Ve mâ yentıku anil hevâ.
Ve o, hevasından (kendiliğinden) konuşmaz.


Necm 4:

53/NECM-4: İn huve illâ vahyun yûhâ.
(O’nun söyledikleri), sadece O’na vahyolunan vahiydir.


Burada Allah’tan vahiy alarak Peygamber Efendimiz (S.A.V) âyetleri tilâvet ediyor. Bu tilâveti vahiyle gerçekleşiyor. “Öyleyse yapması lazım gelen.” demek istiyor Kardeşimiz. "Onların da vahiy alarak bu âyetleri açıklamaları gerekmez mi?" Bu başka bir açıdan da onlarla ters düşmek mânâsına geliyor. Çünkü, söylediğimiz gibi onlar sadece peygamberlerin vahiy aldığını iddia ediyorlar. Yoksa kardeşimizin söylediği doğrudur.

Benzer konular