Mumtehine 4’ye göre Allah’la taraftarlarıyla diğer insanlar arasındaki düşmanlığın Allah’a ulaşmayı dilemedikleri için oluştuğunu söyleyebilir miyiz?

Anasayfa » Ana Sayfa » Allah'a Ulaşmayı Dilemek » Mumtehine 4’ye göre Allah’la taraftarlarıyla diğer insanlar arasındaki düşmanlığın Allah’a ulaşmayı dilemedikleri için oluştuğunu söyleyebilir miyiz?
share on facebook  tweet  share on google  print  

Mumtehine 4’ye göre Allah’la taraftarlarıyla diğer insanlar arasındaki düşmanlığın Allah’a ulaşmayı dilemedikleri için oluştuğunu söyleyebilir miyiz?

Mumtehine-4’de: “Allahû Tealâ tek Allah’a âmenû oluncaya kadar aramızda düşmanlık vardır.” diyor.

60/MUMTEHİNE-4: Kad kânet lekum usvetun hasenetun fî ibrâhîme vellezîne meahu, iz kâlû li kavmihim innâ buraâu minkum ve mimmâ ta’budûne min dûnillâhi kefernâ bikum, ve bedâ beynenâ ve beynekumul adâvetu vel bagdâu ebeden hattâ tu’minû billâhi vahdehû, illâ kavle ibrâhîme li ebîhi le estagfiranne leke ve mâ emliku leke minallâhi min şey’in, rabbenâ aleyke tevekkelnâ ve ileyke enebnâ ve ileykel masîr(masîru).
Hz. İbrâhîm ve onunla beraber olanlar sizin için güzel bir örnek olmuştur. Onlar kavimlerine şöyle demişlerdi: “Muhakkak ki biz, sizden ve sizin Allah’tan başka taptığınız şeylerden uzağız, sizi inkâr ediyoruz. Ve siz, Allah’ın tek oluşuna inanıncaya kadar, sizinle bizim aramızda ebediyyen düşmanlık ve öfke başladı.” Hz. İbrâhîm’in, babasına: “Senin için mutlaka istiğfar edeceğim (mağfiret dileyeceğim). (Ancak) Allah’tan sana gelecek bir şeyi önlemeye malik değilim, sözü (demesi) hariç. Rabbimiz, biz Sana tevekkül ettik. Ve Sana yöneldik. Ve masîr (varış, dönüş, ulaşma), Sana’dır.”


“Tek Allah’a âmenû oluncaya kadar; tek Allah’a inanıncaya kadar (îmân edinceye kadar), tek Allah’a îmân edinceye kadar. Âmenû oluncaya kadar değil îmân edinceye kadar aramızda düşmanlık vardır.” diyor.

Allah’la taraftarlarıyla diğer insanlar arasındaki düşmanlığın Allah’a ulaşmayı dilemedikleri için oluştuğunu söyleyebilir miyiz?

Aslında Hz. Îbrâhim ve diğerlerinin yanında düşman değiller. Onlar Hz. Îbrâhim’i cezalandırmak istiyorlar, yanındakileri de cezalandırmak istiyorlar. Onlar düşman oldukları için Hz. Îbrâhim ve yanındakiler de mecburu olarak onlara düşman olmak mecburiyetinde.

Size düşmanlık edip birisi saldırırsa siz de onlara saldırmak mecburiyetindesiniz. Öyleyse buradaki düşmanlığın temelinde karşı taraf var. Hz. Îbrâhim’e Hz. Îbâhim’in yanındakine düşman olanlar, Hz. Îbrâhimin ve yanındakilerinin de düşmanlığını çekmiş durumdalar.    

Benzer konular