Vâkıa- 96’da belirtilen tesbihin, zikrin gayri iradi olarak tesbihe dönüşmesi olduğunu söyleyebilir misiniz?

Anasayfa » Ana Sayfa » Zikir » Vâkıa- 96’da belirtilen tesbihin, zikrin gayri iradi olarak tesbihe dönüşmesi olduğunu söyleyebilir misiniz?
share on facebook  tweet  share on google  print  

Vâkıa- 96’da belirtilen tesbihin, zikrin gayri iradi olarak tesbihe dönüşmesi olduğunu söyleyebilir misiniz?

Vâkıa-96:

56/VÂKIA-96: Fe sebbih bismi rabbikel azîm(azîmi).
Artık Rabbini “Azîm” ismi ile tesbih et.


 “Öyleyse Rabbini “Azîm” İsmi’yle tesbih et (Azîm olan Rabbinin İsmi’yle).”

El-Azîm; Azîm olan Rabbinin İsmi’yle. Yani “Azîm İsmi’yle Rabbini tesbih et.”

El-Azîm; Allahû Tealâ’nın 99 esmasından biridir. Ama zikrin temelinde Azîm olan Rabbin “Rab” ismiyle değil (O’nun ismi El-İlâh’tır, Allah’tır), “Allah İsmi’yle zikret.” diyor Allahû Tealâ.

73/MUZZEMMİL-8: Vezkurisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtîlâ(tebtîlen).
Ve Rabbinin İsmi'ni zikret ve herşeyden kesilerek O’na ulaş.


“Rabbinin İsmi’yle yani El-İlâh kelimesi ile (Allah kelimesi ile) Allah’ı zikret ve O’na ulaş.” diyor.

Zikir; nefs tezkiyesini, nefs tezkiyesi de 7 defa fazl birikimi ile ruhun 7 tane gökkatını aşarak Allah’ın Zat’ına ulaşmasını ifade eder. “Azîm Rabbinin İsmi’yle zikret.” anlamı da çıkar. “Rabbinin Azîm İsmi’yle zikret.” de bir mânâ olarak devreye girebilir. Ama Rabbimizin Azîm İsmi, zaten “Allah” kelimesi.

Benzer konular