Nisâ Suresi 113. âyet-i kerimesinde Allah’ın tasarrufu altına girmekten bahsedilmiş oluyor mu?

Anasayfa » Ana Sayfa » Sahabe » Nisâ Suresi 113. âyet-i kerimesinde Allah’ın tasarrufu altına girmekten bahsedilmiş oluyor mu?
share on facebook  tweet  share on google  print  

Nisâ Suresi 113. âyet-i kerimesinde Allah’ın tasarrufu altına girmekten bahsedilmiş oluyor mu?

Nisâ 113:

4/NİSÂ-113: Ve lev lâ fadlullâhi aleyke ve rahmetuhu le hemmet tâifetun minhum en yudıllûke. Ve mâ yudıllûne illâ enfusehum ve mâ yadurrûneke min şey’(şey’in). Ve enzelallâhu aleykel kitâbe vel hikmete ve allemeke mâ lem tekun ta’lem(ta’lemu). Ve kâne fadlullâhi aleyke azîmâ(azîmen).
Ve eğer Allah'ın fazlı ve rahmeti senin üzerine olmasaydı, onlardan bir grup mutlaka seni saptırmaya kastedecekti. Ve onlar kendilerinden başkasını saptıramazlar. Ve sana hiçbir şeyle zarar veremezler. Ve Allah, sana Kitab'ı ve hikmeti indirdi ve sana bilmediğin şeyleri öğretti. Ve Allah'ın senin üzerindeki fazlı çok büyüktür.


ve lev lâ fadlullâhi aleyke ve rahmetuhu: Allah’ın rahmeti ve fazlı eğer senin üzerine olmasaydı.
le hemmet tâifetun minhum: Onlar dan bir tâife.
en yudıllûk (yudıllûke): Seni dalâlette kılmak için bir tasarlama yapmıştı. 
ve mâ yudıllûne: Ve halbuki onlar seni dalâlete sokamazlar, dalâlete düşüremezler.
illâ enfusehum: Sadece kendi nefslerini dalâlete düşürebilirler, dalâlette bırabilirler.
ve mâ yadurrûneke: Ve sana hiçbir zarar vermezler.
min şey’ (şey’in): Hiçbir şeyle.
ve enzelallâhu aleykel kitâbe: Ve Allah, senin üzerine Kitap indirdi.
vel hikmete: Ve hikmet verdi.
ve allemeke: Ve sana öğretti.
mâ lem tekun ta’lem (ta’lemu): Ve senin bilmediğin şeyleri öğretti.
ve kâne fadlullâhi aleyke azîmâ (azîmen): Ve Allah’ın senin üzerindeki fazlı azim fazıldır, en büyük fazıldır.

Nisâ 113. âyet-i kerimesinde Allah’ın tasarrufu altına girmekten bahsedilmiş oluyor mu?

Burada Allahû Tealâ azîm fazıldan bahsediyor. Azîm fazl, fazılların en büyüğü demektir. Bu ancak Nebî Resûller için geçerli olan bir ifade olarak kullanılmış burada. Peygamber Efendimiz (S.A.V) Nebî Resûldü, Peygamber Resûldü. Öyleyse fazlın en büyüğü mutlaka ona verildi. Ama Allahû Tealâ burada tasarruftan bahsetmiyor. Allah’ın Peygamber Efendimiz (S.A.V) üzerindeki fazlının azîm fazl olduğunu, en büyük fazl olduğunu söylüyor. Bir peygamber için en büyük fazlın, tasarruf kelimesi geçmiyor ama bir açıdan belki tasarruf diye değerlendirmek mümkün olur. Azîm fazl; Allahû Tealâ sahâbe içinde kullanıyor. “Onlar fazlûl Azîmîn sahibidirler” diyor. Onun için tasarruf manasına geldiğini söylemek mümkün değil.


Benzer konular