Daimî zikre ulaştıktan sonra, nefsimiz afetlerden tamamen arındırılmış oluyor ise, burada bulunan kişinin kendi iradesini kullanmak suretiyle yanlış bir seçim yapması söz konusu olabilir mi?
Olabilir. Bu yanlış seçim o kişinin bir hatalı şeye doğru yönelmesi anlamına gelmez ama meselâ bir namazını şu veya bu şekilde kaçırabilir, o zaman bu yaptığı yanlış bir olaydır ama kişi daîmi zikirdedir.
Öyle bir standart içinde olabilir ki o namazı kaçırmıştır, sonradan kaza etmesi söz konusu olabilir. Öyleyse yanlış yapması söz konusu olabilir, kişinin kendi iradesini kullanmak suretiyle bir şeyler yapması her zaman söz konusudur. Daha iradesini Allah’a teslim etmemiştir. Kaldı ki iradesi Allah’ın iradesine bağlandıktan sonra da Allahû Tealâ’nın devamlı emir vermesi söz konusudur, o emirleri gerçekleştirecektir kişi.
Tasarruf altına girmemiştir, tasarruf müessessesi sadece devrin imamına aittir, kendiliğinden bir şey yapma imkânının tamamen elinden alınması devrin imamına ait bir müessessedir.
Allah razı olsun.
Benzer konular